DERS ADI

: Liderlik ve Takım Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKY 5029 Liderlik ve Takım Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kalite Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ETHEM DUYGULU

Dersi Alan Birimler

Kalite Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplam Kalite Yönetiminin Liderlik ve takım yönetimi konusunda edindiği bilgileri alanındaki diğer kavram ve kuramlarla karşılaştırma, farklılıklarını tanımlama ve uzmanlık düzeyinde yorumlayabilme, geliştirebilme ile bunları kullanabilme
2   Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme.
3   Liderlik ve takım yönetimi ile ilgili topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme.
4   Takım çalışması ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme
5   Takım yönetiminin etkinliğinin sağlanması konusunda problemi belirleme, çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, uygulayabilme ve sonuçları değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve ders işleme yöntemi ve içerik, temel kavramlar
2 Liderlik yaklaşımlarının kuramdaki yeri (Klasik düşünce ve Liderliğin ele alınışı)
3 Liderlik yaklaşımlarının kuramdaki yeri (Neo-Klasik düşünce ve Liderliğin ele alınışı biçimi)
4 Çağdaş Yönetim Yaklaşımları çerçevesinde ele alınan liderlik yaklaşımları/modeller
5 Grup, Ekip,Takım kavramı, anlamı önemi ve kuramdaki yeri
6 Takım Türleri ve Takım Oluşumunu etkileyen faktörler
7 Takım oluşum süreci/lider üye ilişkileri /Takım üyelerinin rol dağılımları
8 Etkili takımların özellikleri ve takım tipleri/ üye rol ilişkileri
9 Liderlik ve Takım Bağı (Takım- liderlik davranış ilişkisi)
10 Etkili liderlik ve Etkin Takım Bağı /Takım Etkinliği Ölçme ve Değerlendirme 1.
11 Etkili liderlik ve Etkin Takım Bağı /Takım Etkinliği Ölçme ve Değerlendirme 2.
12 Takım liderlerinin takım etkinliğindeki rolü (ölçme ve değerlendirme)1.
13 Takım liderlerinin takım etkinliğindeki rolü (ölçme ve değerlendirme) 2
14 Liderlik ve Takım Yönetimi Dönem İçi Çalışmalar (Çalıştay Sunumları)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konular hem kuramsal hem de örnek olaylar ile incelenecek ve tartışılacak, dönem sonu haftasında alan çalışması sonuçları düzenlenen çalıştayda sunulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Kuramsal (Literatür) incelemenin yanında, örnek olay çözümlemesi, rol oynama, tartışma, grup çalışması, sunum ve yazılı ölçme değerlendirmeden oluşmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Alan/saha çalışması 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555