DERS ADI

: OKUDUĞUNU ANLAMA VE KRİTİK DÜŞÜNME BECERİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 1037 OKUDUĞUNU ANLAMA VE KRİTİK DÜŞÜNME BECERİLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TÜLAY TARSUSLU

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, okuduğunu anlama ve öğrenme stratejilerinin gözden geçirilmesi, okuduğunu doğru anlama becerisinin kazandırılması ve okuduğu metin hakkında kritik etme becerisine sahip beceriler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okuduğu metnin ana fikrini tanımlayabilir
2   Yazarın asıl amacını anlar ve ifade edebilir
3   Okuduğu metni özetleyebilir
4   Okuduğu metinle ilgili kendi görüşlerini ifade edebilir ve tartışabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, fikir yürütme
2 İşlenecek metinlerin dağıtılması, haftalık program
3 Okuduğunu anlama stratejileri
4 Okuduğunu anlama stratejilerinin kullanımı
5 Okuduğunu anlama becerilerinin gelişmesine yönelik modeller
6 Okuduğunu anlamada öğrenme alanları (dinleme, konuşma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu, okuma, vs)
7 Bilişsel farkındalık becerileri
8 Bilişsel farkındalık becerileri
9 Genel tekrar
10 Verilen metin üzerinde tartışma
11 Verilen metin üzerinde tartışma
12 Verilen ana fikirden yola çıkarak metin hazırlama
13 Verilen ana fikirden yola çıkarak metin hazırlama
14 Verilen ana fikirden yola çıkarak metin hazırlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sidekli S, Çetin E. Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.
Analysing a critical thinking reading lesson. Technical report. Michelle Commeyras University of Illinois at Urbana-Champaign. March 1989.
Aktaş E, Bayram B. Türkçe öğretiminde okuduğunu anlama stratejilerinin kullanımı üzerine bir inceleme. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Eylül 2018 22(3): 1401-1414

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödev/sunum teknikleri
Konferans sistemi ders anlatımı, seminer şeklinde sunumlar ve ödev hazırlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

performans *0.40+ final sınavı *0.60+bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse %70 oranında devamlılık zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Tülay Tarsuslu Şimşek
24923 (Dahili)

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşmeler her hafta perşembe 12.00-14.00 arası gerçekleştirilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 6 1 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1554
ÖK.2554
ÖK.3554
ÖK.4554