Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. TOLGA ŞAHİN |
Dersi Alan Birimler |
Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Antik Olimpiyat Oyunlarının köken, sporcu profili, branşlar, törensel uygulamalar, amatörlük anlayışı ve ödüllendirme perspektifinden incelenmesi, modern olimpiyat oyunlarıyla karşılaştırılması, modern olimpiyat oyunlarının kuruluşu, olimpik hareket ve olimpizm felsefesi, olimpik kongreler, modern olimpiyat oyunlarının karşi karsıya olduğu problemler, Anadolu'da antik sportif mekanlar, Türkiye de olimpik hareket ve olimpizm. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Erdemli, A, insan, Spor ve Olimpizm. istanbul: Sarmal Yayımevi, 1996; Fişek, K., Spor Yönetimi. 2. Basi, Ankara: Bagirgan Yayimevi, 1988; San, H., Belgeleri ile Türk Spor Tarihinde Olimpizm ve Olimpik Hareket. istanbul, 1985; Karaküçük, S., Tarihi ve Politik Yönden Olimpiyat Oyunları, Swaddling, Antik Olimpiyat Oyunlan. istanbul: Homer Kitabevi, 2000. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunuşa (komut, soru-cevap vb.) ve buluşa dayalı (uygulama içinde problem çözme, işbirliği yapma, yönlendirilmiş buluş) yöntemeler kullanılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
İLAN EDİLECEKTİR |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara ve final sınavları teorik, ödevler ise sunum şeklinde olacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam zorunludur. Derse düzenli olarak devam eden ve katılan öğrencilere kanaat notu kullanılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
pazartesi-çarşamba 09:00 - 17:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|