DERS ADI

: Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çevre Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5537 Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çevre Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ GÜNAY BALIM

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Fen ve Teknoloji eğitimine yönelik çevre, ekolojiyle ilgili kavramları tanımlamak. Dünya üzerindeki biyolojik çeşitliliği oluşturan canlılar konusunda bilgi sahibi olmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsanın çevre üzerindeki etkilerinin neler olabileceği bilme
2   Çevre bilincinin önemini kavrayabilme
3   İnsan, çevre ve fen eğitimi arasında ilişki kurabilme
4   Sürdürülebilir çevre eğitimi açısından çeşitli programları karşılaştırıp değerlendirebilme
5   İnsanın yaşadığı ortamın onun çevresini oluşturduğunu kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Genel Ekolojik tanımlar
3 Dünya ve Atmosferin oluşumu
4 Dünya ve Atmosferin oluşumu
5 Dünya üzerindeki biyolojik çeşitliliği oluşturan canlılar, genel sistematik karakterleri ile kabaca tanımlama
6 Dünya üzerindeki biyolojik çeşitliliği oluşturan canlılar, genel sistematik karakterleri ile kabaca tanımlama
7 Dünya üzerindeki biyolojik çeşitliliği oluşturan canlılar, genel sistematik karakterleri ile kabaca tanımlama
8 Dünya üzerindeki biyolojik çeşitliliği oluşturan canlılar, genel sistematik karakterleri ile kabaca tanımlama
9 Canlıları saran fiziksel çevreyi ve bu çevrede cereyan eden iklim olaylarını tanımlama
10 Canlıları saran fiziksel çevreyi ve bu çevrede cereyan eden iklim olaylarını tanımlama
11 Canlıları saran fiziksel çevreyi ve bu çevrede cereyan eden iklim olaylarını tanımlama
12 Türkiye de cereyan eden olumsuz çevre faktörlerini analiz etmek
13 Türkiye de cereyan eden olumsuz çevre faktörlerini analiz etmek
14 Türkiye deki önemli çevre alanlarının korunması konusunda eğitimin nasıl verileceği hakkında bilgiler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atasoy, B. (2002). Fen Öğrenimi ve Öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
ASLAN, O., ULUÇINAR SAĞIR, Ş. VE CANSARAN, A. (2008). Çevre tutum ölçeği uyarlanması ve ilköğretim öğrencilerinin çevre tutumlarının belirlenmesi. Selçuk üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 283 -295.
PELSTRİNG, L. (1997A). Measuring environmental attitudes: the new environmental paradigm. Available: http://trochim.human.cornell.edu/gallery/pelstrng/lisap.htm , erişim tarihi: 20.10.2010.
Hapkiewicz, A. (1992). Finding a List of Science Misconceptions. MSTA Newsletter, 38: 11-14.
Hooker, C. A. ve Christensen, W.D. (2000). An İnteractivist- Constructivist Approach to Intelligence: Self-Directed Anticipative Learning. Philosophical Psychology. 13 (1), 21.
Horstman, B. ve White, W. (2002). Best Practice Teaching in College Success Courses: Integrating Best Practice Teaching Methods into College Succes Courses. The Journal of Teaching and Learning, 6(1).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri yarı yıl içi çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu kısa sınavlardan alınacak notlar yarıyıl içi çalışma notlarına ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

agbalim@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı-16:00; Perşembe-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 5 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Proje Ödevi 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13222222222
ÖK.223333
ÖK.32322223
ÖK.42222
ÖK.52333