DERS ADI

: Biyoçeşitlilik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5529 Biyoçeşitlilik SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BEHLÜL GÜLER

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Türkiye Florasının temel özelliklerinin, tür biyoçeşitliliğini etkileyen fiziksel özelliklerin, farklı habitatlar ve tipik bitkilerinin, endemizm ve ülkemizin endemikleri ile fitocoğrafik bölgeler (Avrupa Sibirya, Akdeniz, İran - Turan) ve karakteristik bitki türlerinin öğretilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Florasının temel özelliklerini anlar.
2   Biyoçeşitliliği etkileyen fiziksel faktörleri açıklayabilir.
3   Farklı habitat tiplerine örnekler verebilir.
4   Fitocoğrafik bölgelerimizi karşılaştırmalı olarak anlatabilir.
5   Endemizm kavramını bilir ve Endemik türlere örnekler verebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Türkiye Florasına Giriş
3 Tür Biyoçeşitliliğini Etkileyen Fiziksel Özellikler (Topografya, İklim, Toprak Tipleri)
4 Tür Biyoçeşitliliğini Etkileyen Fiziksel Özellikler (Topografya, İklim, Toprak Tipleri)
5 Tür Biyoçeşitliliğini Etkileyen Fiziksel Özellikler (Topografya, İklim, Toprak Tipleri)
6 Floramıza Genel Bakış
7 Floramıza Genel Bakış
8 Floramıza Genel Bakış
9 Farklı Habitatlar ve Tipik Bitkileri
10 Farklı Habitatlar ve Tipik Bitkileri
11 Endemizm ve Ülkemizin Endemikleri
12 Endemizm ve Ülkemizin Endemikleri
13 Fitocoğrafik Bölgeler (Avrupa Sibirya, Akdeniz, İran - Turan) ve karakteristik bitki türleri
14 Fitocoğrafik Bölgeler (Avrupa Sibirya, Akdeniz, İran - Turan) ve karakteristik bitki türleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. P.H. Davis, (Ed.) Flora of Turkey And The East Aegean Islands, Vol. 1-9,
Edinburgh Univ. Press, Edinburgh (1965-1985).
2 P.H. Davis, (Eds.) R. R. Mill, K. Tan, Flora of Turkey And The East Aegean
Islands, Vol. 10, Edinburgh Univ. Press, Edinburgh (1988).
3. A. Güner, N. Özhatay, T. Ekim, K.H.C. Başer, Flora of Turkey And East Aegean
Islands, Vol. 11, Edinburgh Univ. Press, Edinburgh (2000).
4. Ö. Seçmen, Türkiye Florası, Ege Üniv. Fen Fak. Teksirler Serisi No: 120. İzmir (2000).
5. Ö. Seçmen, Y. Gemici, G. Görk, L. Bekat, E. Leblebici, Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi No: 116. İzmir (1998).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri yarı yıl içi çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu kısa sınavlardan alınacak notlar yarıyıl içi çalışma notlarına ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.sade@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı-16:00; Perşembe-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Proje Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Proje Ödevi 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13355555533
ÖK.23355555533
ÖK.33355555533
ÖK.43355555533
ÖK.53355555533