DERS ADI

: Çevre Eğitiminde Akademik Yazma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5041 Çevre Eğitiminde Akademik Yazma SEÇMELİ 2 2 0 7

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çevre Eğitiminde Akademik Yazma.Bu dersin amacı, öğrencilerin Çevre Eğitimi alanlarında bilimsel araştırmaların önemini kavramalarını sağlayabilme, akademik yazım aşamalarını öğretebilme, kaynak tarama becerisi geliştirebilme, alanında tez ve makale yazma becerisini geliştirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Alana ilişkin akademik yazmanın farkını kavrayabilme
2   2. Bildiri, makale, tez yazımı arasındaki farklılıkları anlayabilme
3   3. Çevre Eğitimi alanında akademik yazma becerisi kazanma ve sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akademik yazma nedir, önemi Bilimsel bir makalenin yazımına ilişkin uygulama çalışması (Yöntem nasıl yazılır)
2 Akademik yazmanın diğer yazım türlerinden farkı Bilimsel bir makalenin yazımına ilişkin uygulama çalışması (Bulgular ve Sonuç nasıl yazılır)
3 Akademik yazım türleri ve Çevre Eğitimindeki örnekleri (Poster, Bildiri, Makale, Derleme ve Tez) Bilimsel bir makalenin yazımına ilişkin uygulama çalışması Uygulama çalışması (Tartışma ve öneriler nasıl yazılır)
4 Akademik yazım Kuralları (APA ve IMRAD) Akademik yazıların değerlendirilmesi
5 Bilimsel bir yazı nasıl düzenlenir
6 Tez yazım kurallarının ve tez bölümlerinin incelenmesi
7 Ara sınav
8 Bilimsel bir makale nasıl yazılır
9 Bilimsel bir makalenin yazımına ilişkin uygulama çalışması (Araştırma problemi, Özet ve anahtar kelimeler nasıl yazılır)
10 Bilimsel bir makalenin yazımına ilişkin uygulama çalışması (Giriş nasıl yazılır)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ramazan SEVER, Elvan YALÇINKAYA, Çevre Eğitimi, Pegem Akademi Yay. 2018
Prof. Dr. Aysel AZİZ, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Akademik Yay.
Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK, Özcan Erkan AKGÜN, Şirin KARADENİZ, Funda DEMİREL, Eğitimde BİLİMSEL Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yay.
Orçun BOZKURT, Çevre Eğitimi, Pegem Akademi, 2017.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, ilgili metin okuma, alan yazını inceleme, bilimsel yazma deneyimleri ve değerlendirme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev+Final+Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 10 10
Diğer Kısa Sınav 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.35555555555