DERS ADI

: Çevre Eğitiminde Radyoekoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5039 Çevre Eğitiminde Radyoekoloji SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA BAKAÇ

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çevre eğitimde radyasyon ve radyoekolojiyi anlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Radyasyonu, radyasyon tiplerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını söyleyebilme
2   Radyoaktivite öğreniminde aktif öğrenme yöntemlerini söyleyebilme
3   Radyasyonun, radyasyon tiplerinin, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarının günlük yaşamla ilişkilendirebilme
4   Radyasyonu, radyasyon tiplerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını günlük yaşamdaki yerini söyleyebilme
5   Radyasyonu, radyasyon tiplerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını günlük yaşamdaki yerini söyleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimde radyoekoloji, radyasyon ve radyoaktivite nedir
2 Çevresel radyoaktivite konusunda genel konuların incelenmesi.
3 Radyoaktiviteyi sunmak ve tartışmak. Bir rapor hazırlamak
4 Temel ve orta öğretimde radyoekoloji konuları nasıl öğretiliyor Alanyazın incelemesi.
5 Temel ve orta öğretimde radyoekoloji konuları nasıl öğretiliyor Alanyazın incelemesi.
6 Lisans öğretiminde radyoekoloji konuları nasıl öğretiliyor Alanyazın incelemesi.
7 Lisans öğretiminde radyoekoloji konuları nasıl öğretiliyor Alanyazın incelemesi.
8 Arasınav
9 Radyoekolojiyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (laboratuarda)
10 Radyoekolojiyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (laboratuarda)
11 Radyoekolojiyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (sınıfta)
12 Radyoekolojiyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (sınıfta)
13 Radyoekolojiyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (açık alanda)
14 Radyoekolojiyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (açık alanda)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

N. Tsoulfanidis. 1993. Radyasyonun ölçülmesi ve deteksiyonu. Hemisphere Publishing Corporation.
K. S. Krane. Çeviren B. Şarer. 2001. Nükleer Fizik II. Palme yayınları
J. Farkas.2001. Gıda Işınlanması: Teori ve uygulamalar. Wiley/ Interscience yayınları
N. Dyson, 1993. Tıp ve Biyolojide Uygulamaları ile Radyasyon Fiziği, Ellis Harward Yayınları
İnternet

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması, aktif öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e- mail: mustafa.bakac@deu.edu.tr
Tel ofis: 0232 3012382

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecek

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 6 3 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 7 3 21
Sunum Hazırlama 7 3 21
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 182

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.153354
ÖK.253554
ÖK.353554
ÖK.453555545
ÖK.553554455