Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geoteknik |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. HAKAN ELÇİ |
Dersi Alan Birimler |
Geoteknik |
Dersin Amacı |
Demiryolu alt yapı ve üst yapılarını tanımak, demiryolu balsatları olabilecek kayaçların malzeme özelliklerini tanımak ve belirlemek, demiryolu balastı olarak kullanılacak kayaçların TS ve ASTM standartlarında göre gerekli deneyleri yapmak ve deney sonuçlarının demir yolu balastı olarak kullanılabilirliğine karar vermek, Balast kirliliğininin nedenlerini belirlemek, ve balast bakımını gerekliliğine karar vermek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Demiryolları Malzeme, Yapım, Kontrol Ve Bakım Onarım Teknik Esasları, Yüksel Proje, 2007, Ankara, 64 s. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders teorik ve laboratuvarda uygulamalı olarak işlenecektir. Öğretim elemanı konuyu anlattıktan sonra, ilgili malzeme özelliğine yönelik deneyi gerçekleştirecek, daha sonra öğrenci ve/veya öğrenci gruplarından deneyi yapmalarını bekleyecektir soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacak ve konuları öğrenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
I. Vize % 25 Demiryolu alt yapı ve üst yapı elamanlarının ve demiryolu balastlarının sahip olaması gereken malzeme özellikleri bilgisinin yoklanması |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hakan.elci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders programında belirtilecektir |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|