DERS ADI

: TARIMSAL YAYIM VE İLETİŞİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 4226 TARIMSAL YAYIM VE İLETİŞİM SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarımsal İşletmecilik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. DİLEK YÜCEL ENGİNDENİZ

Dersi Alan Birimler

Tarımsal İşletmecilik (İÖ)
Tarımsal İşletmecilik

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler; tarımsal yayımda bireysel, grup ve kitle iletişim araç ve yöntemlerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olacaklardır. Ayrıca kırsal yörelerde sorunları ve yayım sistemini katılımcı bir şekilde analiz etme ve yaşam düzeylerinin yükseltilmesi için daha etkili bir yayım sistemi kurarak yürütebilme bilgi, beceri ve tutumuna sahip olmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireysel yayım araç ve tekniklerini söyleyebilme.
2   Afiş, broşür gibi görsel materyali etkili bir şekilde sunabilme.
3   Grup araç ve tekniklerini uygulayabilme.
4   Teknoloji transferi ve katılımcı yayım yaklaşımlarının farkını açıklayabilme.
5   Katılımcı yayım ile ilgili bilgi toplayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarımsal yayım kavramı, tarihi, yaklaşımları
2 Algılama, İletişim, davranışların temelleri ve motivasyon
3 Görsel materyal hazırlama ve sunum yapma, beden dili
4 Sunum yapma uygulaması, öğrenme ve öğretme, yetişkin eğitimi
5 Yeniliklerin benimsenmesi ve yayılması
6 Afiş, broşür hazırlama teknikleri, Bireysel yayım araç ve teknikleri
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Katılımcı kırsal değerlendirme yaklaşımı, araç ve teknikleri
10 Grup araç ve yöntemleri, çatışma yönetimi
11 Kolaylaştırıcılık becerileri, grup araç ve teknikleri
12 Kitle iletişim araç ve yöntemleri
13 Yayımda uygun araç ve yöntemlerin seçimi, yerel bilgi sistemleri
14 Problemlerin ve umutların belirlenmesi ve yayım programlarının hazırlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1.Özkaya, T., 1996, Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları, ders kitabı, ISBN: 975 483-314-1, İzmir.
2. Olgun, A., 2002, Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları, ders kitabı, İzmir.
Yardımcı kaynaklar:
1.Özkaya, T.; Karaturhan, B. ve Boyacı M., 1998, Kırsal Kalkınmada Çiftçi Katılımının Önemi Üzerine Bir Araştırma: Halilbeyli Köyü Örneği, Türkiye Ziraat Odaları Birliği yayını. (www.karasaban.net)
2. ADAMS, M.E., çeviren: Doç. Dr. Murat BOYACI,Gelişmekte Olan Ülkelerde Tarımsal Yayım

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Aktif katılım, tartışma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40 + FIN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve Final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511