Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. GÜLCAN BATUR |
Dersi Alan Birimler |
Aksesuar Tasarımı |
Dersin Amacı |
Tekstil el sanatlarında uygulanan boyama tekniklerini teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesini hedeflenmektedir. İplik (Çile boyama) ya da mamul halindeki bitkisel ya da hayvansal kökenli tekstil materyalinin (ipek-yün-pamuk gibi)uygun boyarmadde ile düz boyama yaparak renklendirmesi. Ayrıca, dokuma kumaş üzerinde fiziksel (bağlama- boyama)yol ile uygulanan rezerve teknikleri ve doğal maddelerle kapatma işlemi (batik) uygulanarak yapılan rezerve tekniklerinin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
KARADAĞ, Recep; Doğal Boyamacılık , T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dösim Geleneksel El Sanatları ve Mağazalar İşletme Müdürlüğü, Ankara, 2007 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Boyama ile ilgili teknik bilgiler ve gerekli boyama reçeteleri teorik olarak anlatılır. Bu bilgiler ışığında atölyede uygulama çalışmaları yapılır. Her boyama tekniği ile ilgili uluslararası platformda yapılmış çalışmalar görsel sunumlarla çözümlemeleri yapılır. Ayrıca önce ki yıllarda yapılmış öğrenci çalışmaları soru cevap şeklinde irdelenerek konunun pekişmesi sağlanır. Öğrenci her boyama tekniğini atölyede uygulama çalışması yapar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders değerlendirme aşaması; |
Değerlendirme Kriteri |
Ders değerlendirme aşaması; |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gulcan.ercivan@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 10:30- 12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|