DERS ADI

: Giysilik Dokuma Tekstiller

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDS 4265 Giysilik Dokuma Tekstiller SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Bu ders; giysilik tekstillere yönelik dokuma kumaşlar ve farklı ürünler tasarlanırken dikkat edilmesi gereken noktaları, tasarımdan üretime geçiş sürecindeki yöntem, teknik ve üretim hesaplamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Giysilik tekstillere yönelik dokuma kumaşlar ve ürünler tasarlayabilmesi
2   Tasarımlarında yaratıcı, yenilikçi ve estetik boyutta, seçtiği konu bütünlüğünde renk, biçim ilişkisi kurabilmesi,
3   Dokuma tasarımının temel öğeleri olan renk, örgü, kumaş yapısı, tekniği ve üretim yöntemlerini tasarımdan üretime geçiş sürecinde uygulayabilmesi
4   Üretim aşamasındaki teknik raporları hazırlayıp, gerekli üretim hesaplamalarını yapabilmesi
5   Verilen proje konusu ile `Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim Programlarında tasarım yapabilmesi, tasarladıklarını üretime hazırlayabilmesi
6   Üretime hazırladığı tasarımı ürün haline getirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giysilik Moda Eğilimleri Üzerine Araştırma
2 Sezonun Giysilik Kumaş Eğilimlerinin(Premiere Vision ve diğerleri) İncelenmesi, Anlatımı ve Temaların Belirlenmesi
3 Proje Konusu ve Temalar Doğrultusunda Eskizlere Geçiş
4 Eskiz Çalışmaları
5 Eskizlerin Değerlendirilmesi, 6 Adet Ana Tasarımın Belirlenmesi
6 Ana Tasarım Çalışmalarına Geçiş, Uygulanacak Olan Tasarım ve/veya Tasarımların Belirlenmesi, Uygulama Öğrenci Sırasının Belirlenmesi
7 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
8 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmalarına Geçiş
9 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
10 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
11 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
12 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
13 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
14 Tasarım ve Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ana kaynak:
Kyoto Costume Institude, Fashion, A History from the 18th to the 20th Century, Volume II: 20th Century, Taschen GmbH, China 2006
Structure and Surface, Contemporary Japanese Textiles, Cara McCARTY & Matilda MCQUAID, The Museum of Modern Art, Harry N. Abrams Inc., New York, 1998
Techno Textiles II , E. Sarah BRADDOCK & Marie O Mahony , Thames&Hudson, Chine, 2005
Elements Of Weaving, A Complete Introduction To The Art And Techniques, Azalea Stuart THORPE & Jack Lenor LARSEN, Doubleday & Company, INC., New York, 1978
Yardımcı kaynaklar:
Dokuma Tekniği I, II , Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık ,Ankara, 1987.

Dokuma Tekniği ve Sanatı I, II, Güngör Başer , Cilt I, Punto Yayıncılık Ltd.Şti, İzmir, 2005

Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, Altuğ Acuner, Türk Tekstil Vakfı Yayınları, İstanbul, 2001

Diğer ders materyalleri: Eğilim Katalogları, dergiler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, güncel moda eğilimleri doğrultusunda seçtikleri çıkış noktalarına, hedef kitleye ve uygulama alanlarına yönelik ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konuları ile ilgili görüşlerini yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( rapor, tasarlama sürecini anlatan hikaye defteri sunum paftası v.b.) hazırlamalarını ister.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma, ana tasarımların seçimi ile ilgili verilen süreler bazında, gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir. Sınıf içi ödevler ve ev ödevleri bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler, `Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim derslerinde ve diğer teknik derslerde aldıkları bilgileri üretim raporlarını hazırlama aşamasında nasıl kullanacakları konusunda örnek bir uygulama süreci ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 TUG TasarımUyg
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu TUG * 0.60 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Temel tasarım ilkeleri, dokuma tasarım faktörleri ile uyumlu, giysilik kullanıma uygun yaratıcı yenilikçi fikirler barındıran bir projenin hazırlanması gerekmektedir.
-Belirlenen Dokuma tasarımı projesi kapsamında (1) eskiz çalışmaları ve araştırmaları (2) araştırmaların Powerpoint sunumu (3) tasarımların pafta olarak hazırlanması (4) tasarım paftalarının konu ile bütünlük içinde olması (5) uygulamalarının üretime ve kullanıma uygunluk taşıması (6)tasarımlarını ve uygulamalarını anlatan bir hikaye paftası hazırlaması (7) hazırladığı projeyi sunum sırasında anlatabilmesi ve savunabilmesi gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nonlu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:30/13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 1 12
Öğrenci Sunumları 4 5 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 10 10
Tasarım Projesi 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15335551533
ÖK.25335
ÖK.3535
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655