DERS ADI

: İç Mekan Baskı Tasarımı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TBS 4271 İç Mekan Baskı Tasarımı II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı
Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasikleşmiş iç mekân, dekorasyon eğilimlerini ayırt edebilmesi
2   Eğilimlere uygun bir hikâye oluşturarak yaratıcı, yenilikçi, özgün estetik yaklaşım geliştirebilmesi,
3   Seçilen bir mekâna uygun baskılı iç mekân tekstilleri ve bunlarla birlikte kullanılabilecek kumaşları tasarlayabilmesi
4   Mekâna uygun baskılı tekstilleri oluştururken, tekstillerin, doku, renk, tarz ile mekana katkılarını algılayabilmesi
5   Seri üretim yapabilecek şekilde teknik çözümleme yapabilmesi
6   Baskı yapılacak kumaş kompozisyonuna ve desene uygun boyar madde seçimi yapabilmesi,
7   Konuya uygun bir mekân atmosferi içinde sunabilmesi beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Verilen bir tasarım teması üzerine araştırma yapılması, kavramların irdelenmesi
2 Sezonun Heimtextile Ev Tekstili Kumaş Eğilimlerinin İncelenmesi,
3 Hikaye panosunun hazırlanması
4 İrdelenen kavramların doku, desen, renk olarak görselleştirilmesi çalışmaları
5 Eskiz çalışmaları
6 Eskiz çalışmaları
7 Tasarım çalışmaları, kompozisyonlarının oluşturulması
8 Tasarım çalışmaları, kompozisyonlarının oluşturulması
9 Tasarım çalışmaları, kompozisyonlarının oluşturulması
10 Tasarım çalışmaları, renk etüdlerinin yapılması
11 Tasarım çalışmaları paftaların hazırlanması
12 Baskı uygulamasının yapılması
13 Baskı uygulamasının yapılması
14 Tasarım ve Uygulama Çalışmalarının değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders kapsamında öğrencilerden iç mekân, dekorasyon, aksesuar ve iç mekân tekstilleriyle ilgili güncel eğilimleri her türlü kaynaktan araştırması beklenmektedir. Araştırma sonunda seçecekleri bir tema hakkında kendi çıkış noktalarını oluşturacak bir hikâye yaratmaları ve bunu pano haline getirmeleri istenmektedir. Öğrenciler çıkış noktalarına bağlı olarak sorgulayacakları kavramlar doğrultusunda, yaratmak istedikleri mekâna uygun iç mekân tekstili koleksiyonu ve buna yardımcı kumaş tasarımları hazırlayarak bir katalog halinde sunacaklardır. Dersler araştırma, eskiz, tasarım geliştirme, baskı uygulaması ve sunum şeklinde bir süreçte gelişecek olup, her ders sonunda yapılan işler kritik edilecek ve bir sonraki çalışma planlanacaktır. Tasarımların ürüne dönüşme aşamasında ise bilgisayar teknolojisinden yararlanılacak ve teknik çözümleme yapılacaktır. Uygulama aşamasında üretilecek iç mekân tekstilinin kullanım yeri, kumaş bileşimi, hedef kitlesi, üretim tekniği, maliyet vb. gibi unsurları sürekli olarak irdelenmesi gereken noktalar olacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirmede araştırma boyutu, güncel eğilimleri yorumlanması, özgün çıkış noktasının oluşturulması, görsel malzemeden etkin bir şekilde yararlanılması, yapılacak ürüne uygun tasarımların geliştirilmesi ve bir koleksiyon oluşturmaları dikkate alınacaktır. Eskiz, tasarım geliştirme, uygulama ve sunum aşamalarında bütünlüklü bir yaklaşım beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Eskiz hazırlama 4 2 8
Sunum hazırlama 2 2 4
Atölye, tasarım /proje uygulamaları vb. kapsamındaki çalışmalar 4 4 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13531
ÖK.2533355
ÖK.35553
ÖK.43333531
ÖK.533531
ÖK.631
ÖK.75