DERS ADI

: Tekstil Tasarımı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 2147 Tekstil Tasarımı I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı
Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Tekstil desenleri/ figürlerin gruplandırılması, desen üslupları, tekstil desenlerinin tasarlanmasında klasik-yeni yöntemler ve sınırsız çeşitlilik gösteren tekstil desenlerinin yüzeyde planlanması ile ilgili temel sistemleri öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tekstil desen/figür gruplarını tanıması
2   Tekstil desen üsluplarını tanıması
3   Desen tasarımında klasik ve yeni yöntemleri uygulayabilmesi
4   Tekstil desenlerinde yüzey planlaması ile igili temel sistemleri öğrenmesi ve uygulaması
5   Tekstil ürün tasarımında yüzey düzenleme yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tekstil desenleri-figürleri grupları hakkında bilgi verilmesi
2 Desen üslupları hakkında bilgi verilmesi
3 Tekstil desenlerinin tasarlanmasında klasik yöntemler
4 Sınırlı tekstil desenleri
5 Bordürler-su desenleri
6 Kesik plan üzerine tasarlanmış bordürler
7 Birleşik plan üzerine tasarlanmış su desenleri
8 Kapalı motif ve kapalı kompozisyonlardan oluşan desenler
9 Kapalı yüzey düzenlemeleri
10 Kapalı yüzey düzenlemeleri
11 Kapalı yüzey düzenlemeleri
12 Çerçeveli resimsel bezemelerde düzenlemeler
13 Sonsuzluk ilkesine dayalı tekrarlı düzenlemeler
14 Proje teslimi ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Textile Design Boook, Karin Jerstorp, Eva Köhlmark.
Repeat Patterns, Peter Phillips,Gillian Bunce
Textile Design, Carol Joyce
Elisabetta `Kuky Drudi, Fashion Prints, The Pepen Pres, Amsterdam, 2008
Bronwen Brown ,Textile Designs: 200 Years of Patterns for Printed Fabrics Arranged by Motif, Colour, Period and Design , U.S.A, 2002
Peter Phillips, Gillian Bunce, Repeat Pattern, , New York,1993
-ohn Gillow, Bryan sentance, World Textiles, Thames& Hudson, London, 1996
Carol Joys, Textile Design, Watson- Guptil Publication, New York 1993
Andrea Mc Namaro, Patrick Shelling, Design and Practice for Printed textile, Oxford Universty Pres, 1995
Kate Wells, Fabric Dyeing & Printing, Octopus Paperback , 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi; tekstil tasarımında desen/figür grupları, üslupları, tasarlama yöntemleri ve yüzey planlama sistemleri hakkında kuramsal ve görsel anlatımı ile öğrencilerden bu konular ile ilgili uygulama çalışmaları yaparak endüstriyel tekstil ürün tasarımına hazırlanmalarını sağlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders, öğrencinin malzemeyi kullanmasındaki araştırmacılığı, deneysel çalışmaları ve yenilikçi yaklaşımlarıyla değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaratıcılığını, özgün fikirlerini tasarımına aktarması,
Süreyi verimli kullanması,
Verilen projeler doğrultusunda araştırma yapması,
Derse katılımı açısından değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
Derse devamsızlık, verilen ev ödevlerin ve projelerin geç teslimi konusunda mazeret kabul edilmez.
Geciken proje teslimleri değerlendirme notuna yansır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 2 2 4
Tasarım Projesi 4 8 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15555555533
ÖK.2555555355333
ÖK.35555553355533
ÖK.4555535353333
ÖK.55555355533535