DERS ADI

: Takı ve Mücevher Üretim Teknolojisi III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAU 4371 Takı ve Mücevher Üretim Teknolojisi III SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MÜJGEN EMRE

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Aksesuar Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Öğrencilerin takı ve mücevher tasarımında bilinen malzeme ve klasik kuyumculuk tekniklerinin yanısıra yeni ve sıradışı malzeme ve teknikler hakkında da bilgi sahibi olması ve verilen projenin araştırma süreci sonucunda tasarımlarına bu malzemeleri dahil edebilmesi, yaratıcı fikir analizlerini ve tasarlama yöntemlerini kullanarak çağdaş, özgün ve yenilikçi bir yaklaşımda bulunabilmesi, takı ve mücevher koleksiyonları oluşturması, koleksiyonu oluşturacak parçaların detay çözümlemelerini yapabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım ilkeleri ve trend analizleri doğrultusunda estetik değer taşıyan, özgün ve yaratıcı tasarımlar geliştirebilmesi
2   Takı ve mücevher tasarımında; klasik malzeme ve tekniklerin yanısıra farklı malzemeler kullanarak takı/mücevher tasarımı ve üretimine farklı bir bakış açısı getirebilmesi
3   Malzeme ve tekniğin de tasarımı yönlendirebilirliğini kavrayarak takı ve mücevher koleksiyonu oluşturabilmesi
4   Takı ve mücevher tasarlayıp üretimini yaparken analiz/yorum/eleştiri yapabilmesi
5   Uluslararası çağdaş takı platformunda sergilenebilecek tasarım ve ürünler ortaya koyabilmesi
6   Ürünlerini etkin şekilde sunabilmesi, değerlendirme jürisinde üretimini yaptığı ürünleri savunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geleneksel ve modern takı ve mücevher şekillendirme yöntemleri ile ilgili uygulamaların görsel sunumlarla anımsatılması
2 Disiplinlerarası malzeme ve tekniklerin takı ve mücevher tasarımına uyarlanmış örneklerinin aktarılması ve 1. proje bilgilerinin, gerekli malzemelerin, araştırma ve eskiz sürecinin öğrencilere aktarılması. Görsel araştırma ve eskiz geliştirme süreci.
3 Proje ile ilgili teknik, tasarım ve malzeme tartışmalarının ve değerlendirmelerinin yapılması.
4 Tasarımların onaylanması, üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerin yapılması ve ürün yapım aşamasına hazırlık. Seçilen tasarımların atölyede üretime geçmesi,
5 Tasarımların atölyede üretilmesi,
6 Tasarımların atölyede üretilmesi,
7 Tasarımların atölyede üretilmesi,
8 1. proje kapsamında üretimin sonuçlandırılması ve 2. proje bilgilerinin, gerekli malzemelerin, araştırma ve eskiz sürecinin öğrencilere aktarılması.
9 Görsel araştırma ve eskiz geliştirme süreci. Proje ile ilgili teknik, tasarım ve malzeme tartışmalarının ve değerlendirmelerinin yapılması.
10 Tasarımların onaylanması, üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerin yapılması ve ürün yapım aşamasına hazırlık. Seçilen tasarımların atölyede üretime geçmesi,
11 Tasarımların atölyede üretilmesi,
12 Tasarımların atölyede üretilmesi,
13 Tasarımların atölyede üretilmesi,
14 Değerlendirme ve dönem sonu jüri değerlendirmesine hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
20th Century Jewelry: The Complete Sourcebook Peacock, John Thames & Hudson2002
Materıals And Desıgn: The Art And Scıence Of Materıal Selectıon In Product Desıgn , Ashby, Mıke;, 2005
Jewelry, Fundamentals of Metalsmithing Hand Books Press, Tim McCreight, 1997
Takının Öyküsü, Altan Türe,2006

Yardımcı kaynaklar:
1000 Rings: Inspiring Adornments for the Hand, Marthe Le Van, Lark Books, 2005
500 Necklaces: Contemporary Interpretations of a Timeless Form, Lark Crafts, 2006
Clothıng And Jewelry , Macdonald Fıona, Crabtree Publıshıng Company, 2001

Diğer ders materyalleri:
Dergiler (Schmuck Magazine, Jewellery Magazine), Mücevher ve Takı firmalarının Katalogları, Mücevher ve takı Firmalarının İnternet Siteleri, Tasarımcı Siteleri ve Blogları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında;
1- Araştırma: Dersi veren Eğitimci, ders kapsamında verilen proje bilgilerini, gerekli olan malzemeleri ve projenin sürecini öğrencilere aktarır ve verilen proje kapsamında görsel araştırma yapmalarını ister.
2- Eskiz/Tasarım Süreci ve Teknik Çözümlemeler: Yapılması istenen araştırma sonucunda öğrencilerin eskizleri; tasarım ölçütleri, yaratıcılık ve özgünlük kriterleri çerçevesinde tasarıma dönüştürülür. Tasarımların projeye uygunluğu, üretilebilirliği ve üretilen tasarımların ergonomisi göz önünde bulundurularak tasarımların geliştirilmesi sağlanır. Tasarımlar onaylandıktan sonra üretim kriterlerine göre teknik çözümlemeleri yapılır. Öğrencinin tasarımları için belirlediği malzeme, üretim teknikleri tartışılır, önerilerde bulunulur, eksikler tamamlanır. Her bir öğrencinin tasarımı/koleksiyonu için üretim aşamaları listelenir.
3- Üretim süreci, Jüri değerlendirmesi: Tasarıma göre farklılık gösteren üretim aşamasının belirlenmesinden sonra atölyede üretime geçilir. Ürünün niteliğine göre bir ya da birkaç haftalık ders saatine yayılan üretim aşamasında öğrenci ile birebir çalışma sağlanarak üretimin sorunsuz şekilde gerçekleşmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PSN ProjeSunumu
2 ASM Araştırma/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PSN * 0.20 +ASM * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1-Öğrenciye verilen proje ile ilgili yapmış olduğu araştırma, eskiz ve tasarım sürecinden, üretimin gerçekleşmesine kadar olan aşamalarda gösterdiği performans, atölye çalışması sırasında teknik çözümlemelere getirdiği akılcı yaklaşımlar, çalışmanın üretilebilirliğe ve kullanılabilirliğe uygunluğu, üretimdeki işçiliğin kalitesi göz önüne alınarak,
2- Öğrencinin atölye derslerine katılım durumu, öğrencinin atölye uygulamasında ve değerlendirme jürisinde gösterdiği performans dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Kuyum tekniklerinin araştırılıp sunulması
Takı süsleme tekniklerinin uygulanarak değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen araştırmalar, istenilen eskiz- tasarım çalışmaları ve vb. duyurulan tarihte getirilmez ise değerlendirme o koşullara göre yapılır, ancak öğrenci istenilenleri getirmek ile yükümlüdür. Derse katılmamış olmak, derste istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mujgan.emre@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pazartesi, 12.00-12.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Araştırma/ Sunum hazırlama 6 2 12
Proje Sunumu hazırlama 6 2 12
Tasarım-uygulama çalışmaları 14 2 28
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15535551335355
ÖK.21555555355335
ÖK.313555553553355
ÖK.455353355355553
ÖK.533555335155555
ÖK.633333553533535