DERS ADI

: Aksesuar Tasarım Stüdyosu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAA 1122 Aksesuar Tasarım Stüdyosu ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. NEŞEM ERTAN

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Aksesuar Tasarımı

Dersin Amacı

Ders; tasarım düşüncesi, kavramsal kurgu oluşturma, problem tanımlama, malzeme, geometri, duyusal nitelikler ve ergonomi kavramlarına değinerek tasarım yapma ve sunma yetisini geliştirme,
temel malzemeler kullanarak çalışan tasarımlar üretme uygulamaları ile fikrin gerçeğe dönüşme sürecini ve gerekliliklerini tecrübe etme deneyimi sağlama amacına hizmet etmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; tasarım hazırlık tekniklerini kullanabilmesi
2   Yaratıcı düşünceyi tasarıma dönüştürebilmesi,
3   Tasarımla ilgili durum, işleyişe hakim olması
4   Çok yönlü düşünerek, tasarım sürecinin ilk adımından itibaren, özgün yaklaşımlar sergileyebilmesi
5   Tasarımın uygulanabileceği seviyeleri tanıyıp uygulayabilecek tecrübeyi edinmesi
6   Kavramsal tanımlamadan prototip üretimine kadar tüm evreleri, sıralarını, gerekliliklerini tanıması
7   Tasarımlarını ifade edebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarım tarihi (özet) ve kavramın ortaya çıkış sebebi.
2 Sanat ve tasarım arasındaki benzerlik ve ayrımlar
3 Tasarımda proje tanımı ve dokümantasyonu
4 Proje kısıtlarının oluşturulması. Deneme çalışması
5 Tasarımda malzeme seçimi ve hedefe etkileri Örnek uygulama
6 Fikirden ürüne geçişte iş kriterlerinin etkileri. Örnek incelemesi
7 Ara teslim
8 Tasarımda deneyim , etkileşim ve katma değer sorgusu
9 Elle tutulamayan nitelikler ve tasarım değeri
10 Çapraz proje değişimi ve revizyonlar
11 Tasarım aşama dokümantasyonu ve sunumu.
12 Doğru ve yeterli ifade
13 Dönem çalışması ön değerlendirme
14 Maket ve prototip değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Dersle ilgili ana kaynak eğitim dilinde mevcut değildir. Ders notları yeterlidir.
Design Methods; C.Jones Seeds Of Human Futures, London, 1970
Yardımcı kaynaklar:
Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, Prof. Nigan Beyazıt,İstanbul 1994
Materials And Design: The Art And Scıence Of Material Selection In Product Design , Ashby, Mike; 2005

Diğer ders materyalleri:
Sunum uygulamaları için standart ve her türlü alternatif malzeme, ortam.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamında; öğrencilere tasarım tarihinden örnekleri üzerinde tasarım evrimini tartışacak ortam oluşturulur. Alternatifler üretmeye yönlendirerek, var olan tasarımlara alternatifler kurgulamaları istenir. Günlük tasarımlarını evrimsel bağlamda incelemeleri istenip; işlevi, formu, deneyimini çağdaş gerekler çerçevesinde sorgulayıp yeniden kurgulayarak tasarlamaları istenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.90 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin araştırmaları, sunumları ve tasarımlarını;
-tam
- zamanında
- tariflenen kaygılar çerçevesinde; yerine getirmeleri, sunmaları ve savunabilmeleri beklenir.

Değerlendirme Kriteri

Derse devam ve katılım azami önem taşır.
Proje ve ödevlerin tam ve zamanında teslimi, talep edilen süreç dokümantasyonunun mevcudiyeti normal koşullarda başarısız olmamak için yeterli olur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin proje tanımından, tasarımın sunumuna kadar tüm evreleri gerçekleştirmeleri beklenir.
Öğrencilerin sunumlarda eleştiri amaçlı katılımları bireysel iletişim becerilerinin yanı kendi işlerine de farklı yaklaşımlar kurgulayabilmelerine zemin yaratmaktadır.
Tüm bu koşullar ders sırasında deneyimlenmekte ve önceden bildirilen ve hazırlanılmış materyal üzerinden gerçekleşmekte olduğundan ödev teslimi, devam ve katılım azami önem taşımaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nesem.ertan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri 12:30- 13:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 2 20
Proje hazırlama 10 2 20
Ödev/Sunum hazırlama 3 10 30
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 4 4
Proje Ödevi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13133333315353553
ÖK.25335355551335
ÖK.335135313
ÖK.4535553553
ÖK.5551335553333
ÖK.655511315115
ÖK.755513153