DERS ADI

: ULUSLARARASI PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 4157 ULUSLARARASI PAZARLAMA İLETİŞİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders reklamcılık, satış promosyonu, kişisel satış, halkla ilişkiler gibi uluslararası pazarlama iletişiminin bütün konularını ve yönlerini içermektedir. Ders uluslararası pazarlama iletişimini küresel bir bakış açısı ile ele alma amacını taşımaktadır. Ayrıca uluslararası şirketlerin ders deniz aşırı ülkelerde ürün veya hizmet pazarlamasında bütünleşik pazarlama iletişimi araçlarını nasıl kullanmaları gerektiğine dair bir açıklama getirmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, pazarlama stratejisinde pazarlama iletişiminin rolünü kavrayabilmek için öncelkle bu kavramı anlayabilmeli ve tanımlayabilmelidir.
2   Öğrenciler, uluslararası pazarlama iletişimini etkileyen çevresel faktörlere duyarlı olabilmek için hukuki engeller, medya kısıtlamaları ve kültürel farklılıkların farkında olduklarını gösterebilmelidir.
3   Öğrenciler, pazarlama iletişim planı geliştirebilmek için yöneticilik kararlarının altında yatan nedenlerin yapısını gösterebilmelidir.
4   Öğrenciler, yazılı ve sözlü olarak pazarlama iletişimi planlarını sunabilmedir.
5   Öğrenciler, çevreci pazarlama ve uluslararası pazarlama iletişimi ile ilgili etik konuları kavrayabilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

IBS 2001 - ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bütünleşmiş Pazarlama İletişimine Giriş
2 Bütünleşmiş Pazarlama İletişimi
3 B2B'de Müşteri İlişkileri
4 Reklam Tasarımı ve Kültürü
5 eUluslararası Pazarlamada Satış Geliştirm Çabaları
6 Uluslararası Pazarlamada Satış Geliştirme Çabaları
7 Uluslararası Pazarlamada Halkla İlişkiler
8 Uluslararası Pazarlamada Kişisel Satış
9 Ticari Fuara Katılımı Planlama
10 Ticari Fuara Katılımı Planlama
11 Konuk Konuşmacı Sunumu
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

De Mooij, M. (2010). Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes
(3rd edition). Sage Publications. GMA
Clow, Kenneth E. & Baack, Donald (2014). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Keegan, W. J. & Green, M. C. (2011). Global Marketing (6th edition). Prentice Hall. GM

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf Tartışmaları
3. Görsel-İşitsel Teknikler
4. Bireysel ve Grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 DPR DÖNEM PROJESİ
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + DPR * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

BU DERSTE, Vize sınavına ek olarak 1 örnek olay çalışması ve 1 dönem ödevi üzerinden değerlendirmeler yapılacaktır.

Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Vaka Çalışması Değerlendirmesi (genel notun %30'u)
Bağlamı anlamak: Verilen metindeki/vakadaki sorunu veya durumu net bir şekilde tanımlayın. (30 puan)
Terminoloji kullanımı: Ödevin konusuyla ilgili derste verilen uygun terminolojiyi kullandı (20 puan)
Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: Mevcut durumu avantaj ve dezavantajlarıyla birlikte tartışmak, mevcut uygulamanın uluslararası pazarlamacılar için kritik önemini ortaya koymak ve gerekirse alternatif çözümler önermek. (40 puan)
Akademik yazma becerileri: Makalede doğru APA formatında atıflar; kaynakça için doğru APA formatı, eksiksiz kaynak bilgisi; metin formatı: tek aralıklı metin, uygun başlıklar ve kenar boşlukları, iki yana yaslı metin ve profesyonel görünüm. (10 puan)

DÖNEM PROJESİ DEĞERLENDİRMESİ (genel notun %40'ı)
Açık Hedefler Belirlemek ve Hedef Kitleleri Tanımlamak 10 Puan
İK Planlaması ve Yerinde Ekibin Eğitimi 10 Puan
Seyahat Detayları 10 Puan
Fuar Standınızı Hedeflerinize Göre Tasarlayın 20 Puan
Katılımcılarla Etkileşimi Arttırma Stratejileri 10 Puan
Bütçe Taslağı Hazırlama 10 Puan
Takip Stratejisi 10 Puan

Sunumlar aşağıdaki kriterlere göre notlandırılacaktır
- İçerik bilgisi / İçerik organizasyonu -25 puan
- Görsellerin tasarımı / Profesyonel görünüm - 25 puan
- Dil netliği / Dilbilgisi doğruluğu -10 puan
- Zaman yönetimi / Göz teması / İzleyici katılımı -10 puan
- Rol Yapma 30 Puan

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Dersin %70 ine katılım zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Diğer şekilde Kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2,5 42
Uygulama 12 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Proje Hazırlama 2 25 50
Proje Ödevi 2 1,5 4
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.2424
ÖK.3332
ÖK.4435
ÖK.55