DERS ADI

: KÜLTÜRLERARASI TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 3151 KÜLTÜRLERARASI TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere tüketici davranışı konusunu kültürel farklılıkları esas alarak açıklamaktadır. Dersin temel amacı öğrencilerin pazarlama sistemi içinde tüketici davranışını ve kültürlerin tüketicilerin davranışına etkilerini anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler tüketicileri ve onların davranışlarını kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak değerlendirmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, tüketici davranışlarının pazarlama stratejileri üstündeki etkilerini sezmenin yararlarını anlamak için temel tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterebilmelidir.
2   Öğrenciler, kültürel ve kültürler-arası tüketici davranışlarının uluslararası işletmecilik sistemindeki önemini farkedebilmek için bunların temel konseptlerine aşikar olmalıdırlar.
3   Öğrenciler, kültürel farklılıkla tutarlı olarak tüketicilerin karar verme süreçlerini detaylandırabilmek için farklı kültürler arası etkileşimleri belirleyebilmelidirler.
4   Öğrenciler kütüphane ve online kaynaklardan tüketici davranışları ile ilgili verileri toplama ve yorumlama konusunda becerilere sahip olabilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

IBS 2001 - ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Farklı Kültürlerde Tüketiici Davranışı
2 Küreselleşme ve Küresel Tüketici Kültürü, Küresel Pazarlama ile Kültürler Arası Pazarlamanın Karşılaştırılması
3 Kültür Nedir Tanımı, Boyutları ve Süreci
4 Tüketici Davranışında Yakınsama ve Uzaklaşma
5 Kültürün Tüketicilerin Tutumlarına Etkisi Kişilik, Kimlik, İmaj, Benlik, Turum ve Davranış, Yaşam Tarzı Kavramları
6 Kültürün Tüketicilerin Tutumlarına Etkisi Kişilik, Kimlik, İmaj, Benlik, Turum ve Davranış, Yaşam Tarzı Kavramları
7 Kültürün Sosyal Sürece Etkisi Güdüleme, İhtiyaçlar,Dürtü, Duygu, Aile ve İlişkiler, Grup Süreçleri
8 Örnek Olay Çözümlemesi
9 Kültürün Sosyal Sürece Etkisi Güdüleme, İhtiyaçlar,Dürtü, Duygu, Aile ve İlişkiler, Grup Süreçleri
10 Kültürün Zihinsel Sürece Etkisi Öğrenme ve Hafıza, Bilgi İşlemleme ve Algı
11 Kültürün Zihinsel Sürece Etkisi Öğrenme ve Hafıza, Bilgi İşlemleme ve Algı
12 Sunumlar X Ülkesinin Kültürü, Tüketici Davranışları ve Bu Davranışalrın Pazarlama Uygulamalarına Etkileri
13 Tüketici Davranışlarında Güncel Gelişmeler
14 Genel Değerlendirme Sınıf İçi Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Marieke de Mooij, (2011), Consumer Behavior and Culture: Consequences for Global Marketing and Advertising Second Edition, SAGE Publications, Inc
Geert Hofstede (2001), Culture s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions, And Organizations Across Nations, Second Edition. Sage.
Jan Callebaut et al. (2000), Cross-Cultural Window on Consumer Behavior. Coronet Books
A. Coskun Samli (1995), International Consumer Behavior: Its Impact on Marketing Strategy Development. Quorum Books
Solomon, Michael R. (2007). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. 7th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf İçi Tartışmalar
3. Grup Çalışmaları
4. Örnek Olay Çözümlemeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci vize sınavında tüketici davranışının temel kavramlarını açıkça ifade edecektir.
2. Öğrenci dersteki tartışmalarda tüketicilerin karar verme sürecini açıklamak amacı ile gerekli tüketici davranışı kavramlarını kullanacaktır.
3. Öğrenci farklı kültürlerde tüketicilerin karar verme sorunlarını içeren örnek olayların çözümlerini sunacak ve sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılacaktır.
4. Öğrenci kültürün ana kavramlarını yazılı ödevlerde açıklayacak ve farklı kültürlerde tüketicilerin karar verme biçimlerini ve bunun pazarlama stratejilerine etkilerini grup çalışmalarında yorumlayacaktır.
5. Öğrenciler tarafından oluşturulan gruplar farklı sektörlerin şimdiki ve gelecek trend tüketici davranışının istatistiksel verilerini toplayacak, analiz edecek ve yorumlayacak ve bulguları ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak sunacaktır.

BU DERSTE 5 FARKLI ÖDEV VERILECEKTIR.
Öğrenciler (BİREYSEL VEYA EN FAZLA İKİ ÖĞRENCİ GRUP OLABİLİR) BİR ÜLKE seçecek ve tüm dönem boyunca seçtikleri ülke üzerinde çalışacaklardır. Öğrencilerin bir önceki derste tartışılan kavramlarla ilgili gerçek hayattan 4P uygulamaları bulmaları ve buldukları vakaları seçilen ülkelerin kültürel boyutları üzerinden yorumlamaları beklenmektedir. Öğrenciler yazılı rapor hazırlayacak, bulgularını sunacak ve sınıf içi tartışma haftalarında buldukları materyaller hakkında tartışmalar yapacaklardır.

Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

ÖDEVİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER:

Bağlamı anlama ve Terminoloji kullanımı: Öğrenciler tarafından bulunan örneklerin kalitesi, sınıfta tartışılan konulara dayalı olarak örneklerin analizi, uygun terminolojinin kullanımı. (40 puan)

Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: Vakaların kültürler arası perspektiften tartışılması. (40 puan)

Akademik yazma becerileri: Makalede doğru APA formatında atıflar; kaynakça için doğru APA formatı, eksiksiz kaynak bilgisi; metin formatı: tek aralıklı metin, uygun başlıklar ve kenar boşlukları, iki yana yaslı metin ve profesyonel görünüm. (10 puan)

SUNUM BECERILERI (10 Puan)
Sunumlar aşağıdaki kriterlere göre notlandırılacaktır
- İçerik bilgisi / İçerik organizasyonu -25 puan
- Görsellerin tasarımı / Profesyonel görünüm - 25 puan
- Dil netliği / Dilbilgisi doğruluğu -25 puan
- Zaman yönetimi / Göz teması / İzleyici katılımı -25 puan

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Dersin %70 ine katılım zorunludur
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Diğer şekilde kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Grup Ödevi Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 5 7 35
Sunum Hazırlama 5 3 15
Diğer: Örnek Olay Çalışması 1 5 5
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.135
ÖK.2454
ÖK.3444
ÖK.4344