DERS ADI

: KÜRESEL E-İŞ VE TİCARET

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 3421 KÜRESEL E-İŞ VE TİCARET SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin temel amacı e-iş ve ticaret hakkında temel kavramların oluşturulmasıdır. Bu ders öğrencilerin firma-tüketici (B2C) ve firma-firma (B2B) e-iş pazarlarının araştırmasını sağlayacaktır. Ders öğrencileri pazarmacılar için çok geniş bir iş ağı olan dinamik e-iş çevresinde sürekli öğrenmeyi sağlayan geniş bir elektronik iş ağı ile tanıştırmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler; etik değerleri de göz önüne alarak internet, bilgi teknolojileri ve bunların iş hayatındaki kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olmalılar ve bunların tüketicilere, işletmelere, pazarlamacılara ve topluma olan fayda ve zararlarını açıklayabilmelidirler.
2   Öğrenciler, e-ticaret karakteristiklerini ve farklılıklarını belirleyebilmek için internet tüketicisi işletme ve tüketici pazarındaki davranışlarını anlayabilmelidirler
3   Öğrenciler, genel bir e-iş modeli oluşturabilmek için e-iş stratejisi ve planıyla ilgili kavramları belirleyebilmelidir
4   Öğrenciler, kendi e-iş ve ticaret planını takım halinde yazılı ve sözlü olarak sunmak için sorumluluk alabilmeli ve kısıtlamaları yönetebilmelidir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Bölüm 1. E-İş ve E-Ticarete Giriş
3 Bölüm 5. E-İş Stratejisi: E-İş Stratejisi Geliştirmek için Yaklaşımlar
4 E-pazaryerlerinin Uluslararası işletmecilikdeki Rolü
5 Uygulama Haftası
6 Web Sitesi Tasarımı ve Yerelleştirme
7 Web Sitesi Adaptasyonu
8 E-Ticaret Pazarlaması ve Reklamcılığı
9 Misafir Konuşmacı Haftası
10 Bölüm 7. Sosyal, Mobil ve Yerel Pazarlama
11 Bölüm 7. Sosyal, Mobil ve Yerel Pazarlama
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Laudon, Kenneth and Traver, Carol Guercio (2010), E-Commerce, 6/E, New Jersey: Prentice Hall
Strauss, Judy and Frost, Raymond, (2009), E-Marketing, New Jersey: Prentice Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf İçi Tartışmalar
3. Örnek Olay
4. Grup Çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV 3 ÖDEV 3
4 ODV 4 ÖDEV 4
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.30 + ODV 2* 0.20 + ODV 3 * 0.40 + ODV 4 * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci internet, bilgi teknolojisini açıklayacak ve bunların e-işletmecilikte uygulanmasını yorumlayacak ve sınıfta etik bir şekilde tartışacaktır.
2. Öğrenci ilgili istatistik verilerini toplayacak, analiz edecek ve yorumlayacak ve B2B ve B2C pazarlarındaki online tüketici davranışı literatürünü gözden geçirecektir.
3. Öğrenci grup arkadaşları ile birlikte e-iş ve ticaret stratejileri oluşturup derste sunacaktır.
4. Öğrenci seçtiği konulara araştırma yöntemleri uygulayarak bunları effektif bir biçimde yazılı ve sözlü sunum tekniklerine uygun bir biçimde derste sunacaktır.

ÖDEVLER: Bu derste küresel e-iş ve ticaret ile ilgili ödevler verilecek ve vaka çalışması uygulaması üzerinde çalışılacaktır. Derse gelmeden önce materyalleri okumanız beklenmektedir. Tüm ödevlerin amacı, derslerde üzerinde durulan teori ve kavramları gerçek dünyaya uygulamaktır. Ödevler gruplar tarafından hazırlanacaktır (En fazla 4 öğrenci).
Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)
ÖDEV 1- VAKA ÇALIŞMASI (genel notun %10'u)
ÖDEVIN DEĞERLENDIRILMESINDE KULLANILAN KRITERLER:
Bağlamın anlaşılması: (30 puan)
Terminoloji kullanımı: (20 puan)
Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: (40 puan)
Akademik yazma becerileri: (10 puan)

ÖDEV 2 - E-PAZARYERİ ANALİZİ (genel notun %40'ı)
ÖDEV 3- WEB SİTESİ LOKALİZASYONU (genel notun %30'u)
Bağlamın anlaşılması: (30 puan)
Terminoloji kullanımı: (20 puan)
Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: (30 puan)
Akademik yazma becerileri: (10 puan)
Sunum becerileri: (10 puan)

ÖDEV 4- Ödev 4 rol yapma şeklinde olacaktır. Öğrenciler bir mülakata katılacaklardır. Mülakat soruları dönem boyunca verilecektir. (Genel notun %20'si)
Bağlamın anlaşılması: (30 puan)
Terminoloji kullanımı: (20 puan)
Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: (50 puan)

BONUS ÖDEV: E-TICARET ZIRVESININ DÜZENLENMESINDE ROL SAHIBI OLMAK 10 PUAN BONUS

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Dersin %70'ine devam zorunludur.Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir.
3. Diğer şekilde Kabul edilmeyecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 4 5 20
Vize Sınavına Hazırlık 0 15 0
Sunum Hazırlama 4 10 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavı 0 1,5 0
Proje Ödevi 4 0,5 4
Proje Final Sunumu 4 0,5 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1244
ÖK.243
ÖK.3343
ÖK.4545