DERS ADI

: DÜNYA HALKLARI VE KÜLTÜRLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 3194 DÜNYA HALKLARI VE KÜLTÜRLERİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AFİFE DUYGU AKDENİZ

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
İşletme (İngilizce)
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Amacı


Dersin öncelikli amacı öğrencinin küreselleşmenin etkilerine rağmen dünya çapındaki kültürel farklılıkların öemli ölçüde devam ettiğini ve etkili olduklarını idrak etmesini sağlamaktır. Bu doğrultuda öğrencinin küresel ölçektre karşılaşılan farklı iş pratiklerinde kültürün etkisi konusunda da yeterli bilgi ve farkındakığa sahip olması amaçlanmaktadır. Bu temel amaçlar doğrultusunda dünyadaki ana kültür alanları kendilerine özgü özellikleri ve hassasiyetleri ile küresel kültüre olan katkıları ve uluslararası işletmecilik ortamındaki rolleri doğrultusunda incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültürel farklılıkların iş pratikleri üzerindeki etkilerine ilişkin argümanlar geliştirebilmek
2   Dünyadaki başlıca kültür ve medeniyet alanları tanıyarak bunların farklı iş pratikleri üzerindeki etkilerini anlayabilmek
3   Farklı girişimcilik modellerini kültürel ve tarihsel arkaplanları doğrultusunda inceleyerek yorumlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dünyadaki kültür/medeniyet alanları
2 Kültürel özellikler, unsurlar, katmanlar, değerler, inançlar, gelenekler, alışkanlıklar, iletişim, güzel sanatlar
3 Kültürel boyutlar, Hall, Hofstede
4 Kültürel Boyutlar, Trompenear, Schwartz
5 Kültür ve iletişim, kültürlerarası iletişim
6 Yerli halk
7 Akdeniz kültür ve medeniyet alanı, Avrupa, Batı ve Anglosakson Dünyası
8 Doğu Avrupa, Rusya ve Slav Dünyası
9 Orta Doğu, Güneydoğu Avrupa/Balkanlar
10 Orta Asya, Güney Asya, Hindistan
11 Uzak Doğu: Çin, Japonya
12 Latin Amerika ve Hispanik Dünya, Sahraaltı Afrika
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Course materials are drawn from a range of textbooks and journal articles
Clotaire Rapaille, 2007, The Culture Code, Currency, Reprinted Ed.

Fischer. Edward,Fischer, 2004, Peoples and Cultures of the World, Teaching Co. ISBN 1565859170 ISBN13: 9781565859173

Howell, Catherine Herbert , 2016, People of the World: Cultures and Traditions, Ancestry and Identity Audible Audiobook Unabridged, Blackstone Audio, Inc.

Levis Richard D.2006. When Cultures Collide, Nicholas Brealey International, Boston

Mackenzie, Jhon; John Haywood; Simon Hall, 2005, Peoples Nations and Cultures, Casell,

Meyer, Erin, 2017. The Culture Map, Decoding How People Think, Lead, and Get things Done, Accross Cultures, Ingram Publishers Services,

Minkow, Michael; Geert Hofstede, 2012, Cross Cultures Analysis, The Science and Art of Comparing the World's Modern Societies and Their Cultures Safe Publications, 1 st Ed.

Wade, Davis; Cathrine Herbert Howell; K. Davis Harrison, 2007, Book of People of the World, National Geographic, 2 nd. Ed.

Book of Peoples of the World: A Guide to Cultures Hardcover November 18, 2008
by Wade Davis (Editor), K. David Harrison (Editor), National Geographic; 2nd edition, ISBN-10: 1426202385, ISBN-13: 978-1426202384

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Tartışma
3. Grup çalışmaları
1. Örnek olay incelemeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV ÖDEV PROJE
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.20 + ODV 2 * 0.20 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, kültürel farklılıkların iş pratikleri üzerindeki etkilerini bildiğini açıkça ortaya koyacaktır;
2. Öğrenci, dünyadaki başlıca kültür ve medeniyet alanları tanıdığını ve bunların farklı iş pratikleri üzerindeki etkilerini bildiğini ortaya koyacaktır;
3. Öğrenci, farklı girişimcilik modellerini kültürel ve tarihsel arkaplanları ile birlikte tanıdığını ortaya koyacaktır.

Örnek Olay Ödevi
1) Olgular/Özet/Örnek Olay : Örnek olay arka planının yönleri, özellikleri, gerçekleri, benzersiz perspektifleri göz önünde bulundurun, (10 Points)
2) Sorun Tanımlama: Sorunları, meseleleri tanımlama(20 Points)
3) Analiz: Örnek olay gerçeklerinin değerlendirilmesi, sorunların değerlendirilmesi (20 Points)
4)Alternatif Çözüm/ Seçenekler/ve En İyi Çözüm: Alternatif seçeneklerin değerlendirilmesi, alternatifler arasında karşılaştırma (20 Points)
5) Öneriler: Gözlemler, eylem planı, kanıtlarla birlikte nihai kararlar (20 Points)
6) Sonuçlar/ Çıktılar: Sorunlara bağlı olumlu/olumsuz sonuçlar (10 Points)
7) Sorusu olan örnek olaylar için soru ve cevap (20 Points)

Kompozisyon Ödevi
1) Bilginin Bütünleştirilmesi: Derste öğrenilen kavramların anlaşılması ve uygulanması (25 Puan)
2) Konu odağı: Makalenin kapsamına odaklanma (25 puan).
3) Tartışma derinliği: Ana konunun tartışılması (20 puan).
4) Organizasyon: Konunun yapısı, başlıklar, giriş, ana fikir beyanı ve sonuç (10 Puan)
5) Yazım Kuralları: Dilbilgisi ve yazım hataları (10 Puan)
6) Kaynaklar: Deneme konusunu desteklemek için kullanılan kaynaklar (10 puan).

Dönem Ödevi
1) Fikirler: Ana fikir, diğer bakış açıları, terimler, tanımlar (20 Puan)
2) İçerik: Fikir geliştirme, analiz etme, sentezleme, fikirleri desteklemek için kanıt kullanma (20 Puan)
3) Destek: Makalenin amacını destekleyen kanıtlar, nedenler, deneyimler, bunlar arasındaki bağlantılar (20 Puan)
4) Organizasyon/Tutarlılık: Makalenin yapısı, konusu, amacı, hedefi, tezi, bir fikri bir öncekinden geliştirerek ilişkileri tanımlama (15 Puan)
5) Stil: Kelimeler, Cümleler, Bunların Yapısı, (15 Puan)
6) Yazım Kuralları: Yazım, noktalama, dilbilgisi, (10 Puan)

Sunum
1) İçerik (25 Puan)
2) Konu Hakkında Kapsamlı Bilgi Sahibi Olmak (25 Puan)
3) Slayt Yapısını Düzenleme (15 points).
4) Göz Teması Kurma (10 points)
5) Sunum ve sunumun netliği (10 Points)
6) Sorulara cevap verebilme yeteneği (15 points).

Bütün Kriterler Aşağıdaki Ölçeğe gore değerlendirilecektir:
Bu belirli unsur yok veya verilen bağlam içinde tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bu unsur kısmen yok ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (%60)
Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bu unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersler ağırlıklı olarak öğretim üyesinin anlatımına dayanmakla birlikte, her bir dersin yaklaşık % 20 lik kısmının öğrencilerin katılımıyla yapılması gerekmektedir. Öğrencilerin katılımı gerek anlatılan konulara, gerekse haftalık olarak yapılması gereken ön okumalara dayanacaktır. Bu sebeple öğrencilerin her derse hazırlıklı gelmeleri gerekmektedir.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Derse devam zorunludur (% 70).

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Kişisel webn sayfası: http://kisi.deu.edu.tr/omur.ozmen
E-mail: omur.ozmen@deu.edu.tr
Ofis: 113

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Sunum Hazırlama 3 4 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 3 6
Ödev Hazırlama 12 1 12
Diğer Kısa Sınav 2 3 6
Proje Ödevi 12 2 24
Proje Final Sunumu 3 4 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.345