DERS ADI

: SERAMİK HAMMADDELERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 6050 SERAMİK HAMMADDELERİ II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Seramik hammaddeleri özlü ve özsüz hammaddeler olmak üzere iki gruba ayrılırlar; Çok ince öğütülseler bile su ile kolayca şekil verilemeyen, şekil verilseler dahi dış etkenlerle şekillerini kaybedip dağılan hammaddeleri de özsüz seramik hammaddeleri olarak tanımlıyoruz. Teknoloji ağırlıklı bu derste; hem masse (bünye) ve hem de sır yapımlarında kullanmış olduğumuz seramik hammaddelerinin fiziksel, kimyasal, mineralojik analizleri konularında bilgilendirmeler ve yeni hammadde kaynakları arayışları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Seramik hammaddeleri konusunda ileri teknik, teknolojik, malzeme bilgisine sahip olabilmesi ve gelişimine katkıda bulunabilmesi,
2   Sahip olduğu bilgiler doğrultusunda kendi uzmanlık alanını oluşturması ve üst düzey ürünler geliştirebilmesi, geliştirdiği ürünlerle sanata ve endüstriye katkılarda bulunabilmesi,
3   İleri düzeydeki deneyleri yapabilmesi, deney sonuçlarını değerlendirebilmesi, yapmış olduğu tüm çalışmaları ve deney sonuçlarını belgelemesi, makaleler yazması, seminerler vermesi,
4   Yapmış olduğu ileri düzey deneyler ve araştırmalar sonunda yeni çözümler üretebilmesi, yöntemlerini geliştirebilmesi,
5   Kazanmış olduğu üst düzey bilgilerini aktarabilmesi, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Numunelerin fiziksel özelliklerinin belirlenmesi
2 Numunelerin fiziksel özelliklerinin belirlenmesi
3 Numunelerin fiziksel özelliklerinin belirlenmesi
4 Numunelerin mineralojik analizleri
5 Numunelerin mineralojik analizleri
6 Numunelerin mineralojik analizleri
7 Numunelerin kimyasal özellikleri
8 Numunelerin kimyasal özellikleri
9 Yapılan bütün deneylerin toplanması
10 Deney sonuçlarının yazımı
11 Deney sonuçlarına göre hammaddelerin sınıflandırılması
12 Hammaddelerin hazırlanacak olan döküm çamurları ve astarlar olarak ayrılması
13 Döküm çamurlarının hazırlanması
14 Astarların hazırlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Seramik Teknolojisi , Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Anasanat Dalı Yayınları No:1, İstanbul 1983
Industrial Cedramics , Felix Singer-Sonja S. Singer,CH, London - 1960
Yardımcı kaynaklar:
Cevher Hazırlamada Zenginleştirme Yöntemleri , Güven Önal, İTÜ, Maden Fakültesi Matbaası, İstanbul 1985
Das Keramische Laboratorium I II , Von Dr. İng Friedrich Lipinski, Wilhelm Knapp Verlag, Düsseldorf 1955
Seramik , Yüksel Güner, Gençlik Kitabevi A.Ş., İstanbul 1987
seramik Teknolojisi ve Uygulaması , H.H. Tanışan-Zeliha Mete, Birlik Matbaası, Söğüt 1988
Ceramic Glazes , Cullen W. Parmelee, Cahners Books, Massachusetts 1973
Seramik Hammaddeleri , Güner Sümer, Ak Ofset, Eskişehir 2005
Cooper s Book of Glaze Recipes , Emmannuel Cooper, B.T. Batsford Ltd., London 1987
Glazes , Emmannuel Cooper, B.T. Batsford Ltd., London 1978

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi; ders notları ve çeşitli görsellerle konu hakkında öğrencinin bilgilenmesini sağlar, daha sonra öğrenciler tarafından araştırılmasını istediği hammaddeler hakkında deney sonuçlarını ve görselleriyle birlikte bir sunum dosyası hazırlamasını ister. Gerektiğinde öğretim üyesi; arazi yüzey taraması, bölge, alan araştırmaları ve buna bağlı olarak toplanan numunelerin değerlendirme raporlarının hazırlanması ister. Her sunumdan sonra öğretim üyesi tarafından tartışma ortamı yaratılarak konu ile ilgili teknoloji, terminoloji ve kavramlar hakkındaki bilgilerin pekiştirilmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 RPR RaporHzr
3 BNS Başarı Notu UYG * 0.50 + RPR * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin derse devamı ve zamanında katılmış olması, ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtlar, ders içindeki sunumları ve verdiği seminerler puanlamaya katkıda bulunacaktır.Öğrencinin derse devamı ve zamanında katılmış olması, ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtlar, ders içindeki sunumları ve verdiği seminerler puanlamaya katkıda bulunacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci, yarıyıl içinde en az bir sunum, bir proje ve bir seminer hazırlamalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (proje hazırlık) 14 10 140
Rapor Hazırlama 3 10 30
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555
ÖK.25555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555
ÖK.5555