DERS ADI

: Gel.Türk Sanatlarında Görsel Algılama I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6167 Gel.Türk Sanatlarında Görsel Algılama I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. ATİLLA CENGİZ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Öğrencilere; Görsel algılamanın temel prensiplerini ve geleneksel sanatlarda görsel algının varlığını kavratmak ve öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Görsel algılama hakkındaki bilgileri alıntılayabilmesi
2   2. Görsel algılamanın temel prensiplerini kavrayabilmesi
3   3. Geleneksel sanatlarda kompozisyon, renk ve motif örüntüleri hakkında araştırma yapabilmesi
4   4. Yapacakları projelerde algısal bütünlüğe ulaşabilmesi
5   5. Aldığı projeyi uygulaması, araştırmaları, çizimleri ile sunum yapacak hale gelebilmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtılması
2 2. Görsel algılamanın anlatılması
3 3. Modern sanatlarda görsel algının anlatılması
4 4.Modern sanatlarda görsel algının yeri ve öneminin anlatılması
5 5. Geleneksel sanatlarda görsel algının anlatılması
6 6.Geleneksel sanatlarda görsel algının tartışılması ve değerlendirilmesi
7 7. Renk, şekil, motif, form, vb. algı konularının modern sanatta ve geleneksel sanatlarda yeri ve öneminin anlatılması
8 8. Arasınav
9 9. Geleneksel sanatlarda görsel algılama konularından oluşan ödevlerin verilmesi
10 10.Verilen ödevler üzerinde tartışma.
11 11. Ödevler üzerinde değerlendirme
12 12. Ödevlerin kontrollerinin yapılması
13 13. Ödev sunum, değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Genç, Adem; Sipahioğlu, Ahmet: ''Görsel Algılama / Sanatta Yaratıcı Süreç'' 1990, İzmir.

- Güvenateş, Hadiye ( yayınlanmamış lisans tezi):''Çok Renkli İznik Çinilerinin Görsel Algılama Açısından İncelenmesi'', 1992, İzmir.

- Berger John: Görme Biçimleri, 1988, Metis Yayınları, İstanbul.

- Tümer, Gürhan : İnsan Mekan lişkileri ve Kafka, Sanat-Koop. Yayınları, 1984.

- Gibson, J., (1950). The Perception of The Visual World, Originally Publihe, by Houghton Mifflin Company, Boston,.

-Kara, Devabil: (1993). Sanatçı Kişiliğinde Psikolojik Algı ve Yaratma, (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi), Marmara Üniversitesi, Sos.Bil.Enst., İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Dersler
Bu derste görsel algılamanın temel prensipleri tanıtılır.
Geleneksel sanatlarda görsel algılamanın varlığı tartışılır. Kullanılan yöntemler konusu irdelenip, bu konuda yapılabilecek projeler üzerinde durulur.

2. Gözden Geçirme
Tasarım çalışmaları , kaynak tarama ve ev ödevleri ile desteklenerek projelendirilir.
Projeler, sınıf içi ödevler ve ev ödevleri ile desteklenirken, problemlerin çözülmesi konusunda öğrenciler teşvik edilir.

3 .Uygulamalar
Alınan proje üzerinde görsel algıyı güçlendiren yöntemler kullanılarak, bu konularla ilgili proje ve sunum çalışmaları yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.40 +FN * 0.30
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.40 +BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

- Kuramsal bir ders olduğu için, derste işlenen konular kapsamında, ödev, dönem sonu vize ve final sınavı sonucunda puanlama yapılacaktır.
- Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
(1) derslere katılım durumuna,
(2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına
(3)olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır. Öğrencinin yaptığı araştırma, ödev, sunum ve dosya 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse devam zorunluluğu %70dir.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanacaktır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4. Geciken araştırma ve ödev teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşürülür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 8 96
Proje Final Sunumu 13 2 26
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.12
ÖK.222
ÖK.34
ÖK.452
ÖK.52