DERS ADI

: TASARIM VE UYGULAMA I (KUMAŞ BASKICILIĞI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6159 TASARIM VE UYGULAMA I (KUMAŞ BASKICILIĞI) SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. OYA SİPAHİOĞLU

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Geleneksel Sanatlar Bölümü Halı-Kilim Eski Kumaş Desenleri Anasanat dalı öğrencilerinin tekstil sanatı tarihini ve tarihsel tekstil süsleme yöntem ve tekniklerini öğrenmesi gerekmektedir. Bu tarihsel kaynaklar, öğrencinin yapacağı tasarım ve uygulamalarda referans olarak alınacaktır. Uygulamalarda ağırlıklı olarak tarihsel kumaş baskı teknikleri kullanılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tekstil süsleme kavramını açıklayabilmesi
2   Anadolu ve Avrupa tekstillerinin tarihsel süreçte yüzey süsleme yöntem ve tekniklerini, benzerlik ve farklılıklarını tanımlayabilmesi
3   Tekstil tasarımı kurallarını tanımlayabilmesi
4   Kumaş baskı ve boyama tekniklerini uygulayabilmesi
5   desenlerini referans alarak yeni tasarım ve uygulamalar yapabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtımı
2 İlkel medeniyetlerde kumaş süsleme teknikleri ve desenlerinin anlatılması
3 Asya da (Çin, Japon, Hint) kumaş süsleme teknikleri ve desenlerinin araştırılması
4 Avrupa da (İtalyan, Fransız, İngiliz) kumaş süsleme teknikleri ve desenlerinin araştırılması
5 Geleneksel kumaş baskı tekniklerinin anlatılması
6 Kalıp baskı tekniği araştırma ve uygulama
7 Batik boyama tekniği araştırma ve uygulama
8 Geleneksel desen kaynakları referans alınarak yeni tasarım ve baskı uygulamaları yapılması
9 Tasarım ve uygulama
10 Tasarım ve uygulama
11 Tasarım ve uygulama
12 Tasarım ve uygulama
13 Tasarım ve uygulama
14 Genel değerlendirme-ödev sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Marypaul Yates, Textiles A Handbook for Designers.W.W.Norton&Company, 1996.
Peter Phillips-Gillian Bunce, Repeat Patterns. Thames&hudson 1993.
Keith Hagan./The Complete Pattern Library, A&C Black Publishers, 2005
Margo Sınger-Mary Spyrou, Textile Arts, A&C Black Publishers, 1989
Hülya Tezcan ,Atlaslar Atlası Yapı Kredi Yay.
Nurhan Atasoy, Denny Walter, Louise Mackie Hülya Tezcan İpek Osmanlı Dokuma Sanatı
Nevber Gürsu, Türk Dokumacılık Sanatı. Çağlar Boyu Desenler Redhouse Yayınevi Textıle Desıgns
Rosamond E.Mack, Doğu Malı Batı Sanatı, Kitap Yayınevi
François Boucher, 20000 Years of Fashion Abrams Publısh

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste öğretim üyesinin hazırladığı ders notları ve kaynakça araştırmalarından yararlanılacak. Görsel sunum yapılacak ve uygulama çalışmaları, öğretim üyesinin gözetiminde atölye ortamında gerçekleştirilecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme ölçütlerinde öncelikli olarak öğrencinin verilen konu ile ilgili yaptığı araştırmalar, proje oluşturması ve sunumu, tasarım çalışmalarındaki başarısı dikkate alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı araştırma ve ödevler 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %80 devam zorunludur. Atölye çalışması ağırlıklıdır. Özellikle tasarım uygulamaları ders süresi içerisinde tamamlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oya.sipahi@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Kitap Okuma 8 1 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Tasarım Projesi 14 4 56
Sunum Hazırlama 6 2 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13111311112111
ÖK.2113113112111111
ÖK.3522123131312111
ÖK.4544323131315321
ÖK.55555542523111331