Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. GONCA KARAVAR |
Dersi Alan Birimler |
Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilere, günlük yaşamda kullanılan geleneksel halı ve düz dokumaların (kirkitli dokumaların) hangi malzemeden yapıldıkları, hangi teknikle ve hangi tezgahta üretildiğini öğretmek, halı, kilim ve düz dokuma tekniklerini kullanarak dokuma tezgahında bir dokuma yaptırmak ve bu çalışma ile tasarımdan üretime geçişte tasarım, teori ve uygulama üçgeninde olası problemleri çözebilme becerisi kazandırmak ve özgün tasarımlar yaptırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Belkıs Acar BALPINAR: Kilim, Cicim, Zili, Sumak Türk Düz Dokuma Yaygıları. İstanbul 1982. 128 S. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu derste öğretim üyesinin hazırladığı ders notları ve kaynakça araştırmalarından yararlanılacak. Görsel sunum yapılacak ve uygulama çalışmaları, öğretim üyesinin gözetiminde atölye ortamında gerçekleştirilecektir |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirme ölçütlerinde öncelikli olarak öğrencinin verilen konu ile ilgili yaptığı araştırmalar, proje oluşturması ve sunumu, tasarım ve uygulama çalışmalarındaki başarısı dikkate alınacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin yaptığı ödevler ve projeler 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir. Derse Katılım başarı notunu %20 oranında etkileyecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse %80 devam zorunludur. Atölye çalışması ağırlıklıdır. Özellikle tasarım uygulamaları ders süresi içerisinde tamamlanmalıdır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gonca.karavar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|