Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. AYNUR MAKTAL |
Dersi Alan Birimler |
Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilere Türk Tezhip sanatında tasarım sürecini, akademik çalışma disiplini ve sorgulama sürecini kullanarak tezhip sanatında desen çizme ilkelerini tanımlayabilme ve uygulayabilme yöntemlerini öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Tezhip ve Hat, KBak.Yay.,Ankara 2010. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders 2 kredi ile teorik ; 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. Dönem içinde Arasınav ve dönem sonunda Final sınavı yapılmaktadır. Sınavlarda, ilgili ders kitapları verilen ders notlarındaki anlatımların bilgi olarak, hangi derecede kavrandığı ve ayrıca tasarımla ilgili uygulamaların, hangi derecede beceriye dönüştüğü değerlendirilecektir. Dönem içi yapılan ara sınavın % 15 i, ayrıca dönem sonundaki final sınavının % 15 i, ile bilgi ve beceri testi yapılmış olacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
|
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse , ders planına göre ilgili konunun teorik anlatımı ve görüntülü çizim ve bizzat uygulama aşamaları icra edilerek başlanır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Derste öncelikle, çalışma aşamaları, eksik ve hatalar kritik yapılıp, daha sonra tartışılır ve atölyede, yeni uygulamalara geçilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aynur.maktal@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı,13:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|