DERS ADI

: ESKİ ÇİNİ ÖRNEKLERİNİN YENİDEN ÜRETİMİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6117 ESKİ ÇİNİ ÖRNEKLERİNİN YENİDEN ÜRETİMİ I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. ATİLLA CENGİZ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Eski çini örneklerinin üretildiği dönem özelliklerine mümkün olduğu ölçüde uyarak yeniden üretimi öğretmektir, Özellikle Osmanlı dönemi seramiklerinden seçilen bir objenin teknik özelikleri, üretim yöntemi, dönem özellikleri, teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Selçuklu dönemi çinilerinin tarihçesini bilmesi,
2   Selçuklu dönemi çinilerinin teknik özeliklerini anlatabilmesi,
3   Seçilen objenin teknik özelikleri tanımlayabilmesi
4   Seçilen objeyi yeniden uygulayabilmesı
5   Proje hazırlama ve sunum yapabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Selçuklu çinilerinin dönem özellikleri
2 Eski bir çini obje seçimi
3 Seçilen objenin belgelenmesi
4 Seçilen objenin sır, boya özelikleri
5 Hammedeleri
6 Çamur özellikleri
7 Sır özellikleri
8 Boya özellikleri
9 Şekillendirme
10 Kurutma
11 Dekorlama
12 Fırınlama
13 sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, M.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları 2 istanbul, 1983
Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, H.Hüseyin Tanışan- Zeliha Mete,birlik Matbaası, söyüt 1988.
Endüstiriyel Seramikler,Güner sümerAnadolu Üniversitesi yayınları,no 377,Eskişehir,1990
İznik Seramikleri, Atasoy Nurhan-Raby,Julian, Alexsandra Pres, London .
Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972
Yardımcı kaynaklar: Sanayi madenleri, Yüksel Önem,Kozan ofset Mat. San. ve Tic. Ltd. Şti, Ankara, 2000
Seramik Astarları, Zehra Çobanlı,Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996
İndirgenme sırlarının araştırılması ve uygulaması, Atilla Cengiz Kılıç ,lisans tezi, D.E.Ü. G.S.F. Seramik cam bölümü,İzmir,1992,

Referanslar:
Diğer ders materyalleri:
Atilla Cengiz Kılıç Ders notları,
web siteleri, Dergiler, Sempozyum kitapçıkları,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders proğram dahilinde teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir. Uygulamalar Selçuklu Seramik çinileri üzerinde yoğunlaşacaktır. Elde edilen sonuçlar sınıf ortamında tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 PRJ Proje
3 LAB Laboratuvar
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + PRJ * 0.40 + LAB * 0.20 +FN * 0.20
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PRJ * 0.40 + LAB * 0.20 + BUT * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Toerik ve uygulamalı bir ders olduğu için hem teorik bilgi ölçümü, hem de uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesi; Final, Ara sınav, proje ve Laboratuar çalışmaları olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Laboratuar ortamın da işleneceğinden sağlıklı çalışma olanağı sağlamak için ve önceden belirtilmiş kurallara uyum aranacaktır. Devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 5 8 40
Sunum Hazırlama 3 7 21
Uygulama sınavına hazırlık 13 3 39
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1521
ÖK.25412
ÖK.3321323
ÖK.45142
ÖK.5423