DERS ADI

: FARKLI KÜLTÜRLERDE GELENEKSEL TEKSTİL SANATLARI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6105 FARKLI KÜLTÜRLERDE GELENEKSEL TEKSTİL SANATLARI I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. OYA SİPAHİOĞLU

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Dünya tekstil sanatı tarihinde önemli yere sahip olan asya ve avrupa tekstillerinin erken örneklerinin incelenerek kültürler arası sanatsal etkileşimin ortaya konmasıdır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kumaş dokuma ve süsleme kavramını ve ortaya çıkış nedenlerini anlatabilmesi
2   Asya kıtasında yer alan tarihi tekstil merkezlerini tanımlayabilmesi
3   Avrupa kıtasında yer alan tarihi tekstil merkezlerini tanımlayabilmesi
4   Asya ve Avrupa tekstillerinin karşılıklı etkileşimleri hakkında bilgi sahibi olması
5   Tarihi tekstillerin sanatsal özelliklerini tanımlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtımı
2 İlkel toplumlarda dokumacılığın ortaya çıkışının anlatılması
3 Tarihi dokuma merkezlerinin oluşumunun anlatılması
4 Asya kıtasında yer alan dokuma merkezlerinin tanıtılması
5 Avrupa kıtasında yer alan dokuma merkezlerinin tanıtılması
6 Kültürler arası etkileşimlerin anlatılması
7 Kültürler arası etkileşimlerin anlatılması
8 Farklı kültürlerin tekstil desen ve kompozisyon özelliklerinin tanımlanması
9 Farklı kültürlerin tekstil desen ve kompozisyon özelliklerinin tanımlanması
10 Farklı kültürlerin tekstil desen ve kompozisyon özelliklerinin tanımlanması
11 Ödev için araştırma konularının tartışılması
12 Araştırma yöntemlerinin tartışılması
13 Araştırma ve ödev hazırlığı
14 Genel değerlendirme-ödev sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hülya Tezcan ,Atlaslar Atlası Yapı Kredi Yay.
Nurhan Atasoy, Denny Walter, Louise Mackie Hülya Tezcan İpek Osmanlı Dokuma Sanatı
Margo Sınger-Mary Spyrou, Textile Arts, A&C Black Publishers, 1989
Nevber Gürsu, Türk Dokumacılık Sanatı. Çağlar Boyu Desenler Redhouse Yayınevi Textıle Desıgns
Rosamond E.Mack, Doğu Malı Batı Sanatı, Kitap Yayınevi
François Boucher, 20000 Years of Fashion Abrams Publısh

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste öğretim üyesinin hazırladığı ders notları ve kaynakça araştırmalarından yararlanılacak. Görsel sunum yapılacak ve uygulama çalışmaları, öğretim üyesinin gözetiminde atölye ortamında gerçekleştirilecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Tas/Uyg/Pro
3 DKL DerseKatılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.20 + PRJ * 0.60 + DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme kriterlerinde öncelikli olarak öğrencinin verilen konu ile ilgili yaptığı araştırmalar, proje oluşturması ve tasarım çalışmalarındaki başarısı dikkate alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı araştırma ve ödevler 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %80 devam zorunludur. Atölye çalışması ağırlıklıdır. Özellikle tasarım uygulamaları ders süresi içerisinde tamamlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oya.sipahi@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Kitap Okuma 8 1 8
Tasarım Projesi 15 2 30
Sunum Hazırlama 10 2 20
Ödev Hazırlama 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 20 3 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1522
ÖK.225553
ÖK.35545
ÖK.44533355
ÖK.55544453224435