Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. ESRA KAVCI |
Dersi Alan Birimler |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere ilk olarak farklı saray kumaşlarında kullanılan desenleri, iplik ve kompozisyonları tespit etmeleri için gerekli yöntemleri öğretmektir. Ardından öğrencilerden beklenen saray kumaşlarında kullanılmış olan desen ve kompozisyon özelliklerini saptamalarıdır. Buradan yola çıkarak kendi tasarımlarını, benzer renkte ipliklerle armürlü tegahta dokumalarını ya da jakarlı tezgahta dokutmalarını sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste konulara göre kuramsal bilgilerin anlatılmasının ardından, öğrencilere sarak kumaşları çalışmaları için imkan sağlamak ve bu çalışmaları sonucunda da deneme dokumaları yaptırmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin aldıkları bilgiler ışığında yapmış oldukları tasarımlarını uygun ipliklerle dokumaları ya da dokutmaları sonuçlarına göre başarıları değerlendirilmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Dersin amacı doğrultusunda, öğrencinin saray kumaşlarının araştırılması ve günümüzdeki koşullarda yeniden yorumlarının yapılıp, farklı kullanım alanlarında uygulanabilirliğini gerçekleştirmesi gerekmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Saray kumaşlarında ki desen ve kompozisyon yapılarını belgeleyebilmesi, edindiği bilgiler ışığında kendi tasarımlarını yapabilmesi. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
esra.kavci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|