Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. GÜL GÜNEY ZİNCİR |
Dersi Alan Birimler |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türk tezhip sanatında yer alan sanatçılar ve bunların ekolleri araştırılarak , ekoller arasında farklılıklar tespit edilecektir. Ayrıca Herat, Şiraz, Tebriz gibi bölgelerde oluşturulan tezhip üsluplarının Anadolu da yer alan tezhipli yazmalar üzerindeki etkileri ni öğretmektir. Üslup ve teknik açıdan öğrenilen ekol özellikleri özgün tasarımlarda kullanılacaktır.(Hilye, celi yazı etrafı, ferman, tuğra vb gibi büyük boyutlu tasarımlar yapılacaktır) |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
S. Ünver: Karamemi Hayatı, Eserleri , |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Her öğrenci yurt içi ve yurtdışı müze, kütüphane veya koleksiyonlarda yer alan Herat, Şiraz, Tebriz ekollerine ait yazma eserleri tespit edecek ve kataloglamalarını yapacak. Elde edilen verilen kendi özgün tasarımlarında kullanılacak. Böylece konusu ile ilgili becerisinin yetkinliğe dönüşmesi aranacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders 2 kredi ile teorik ; , 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. İlgili ders kitapları verilen ders notlarındaki anlatımların bilgi olarak, hangi derecede kavrandığı ve ayrıca tasarımla ilgili uygulamaların,hangi derecede beceriye dönüştüğü değerlendirilecektir. Öğrenciden kavramış olduğu ders sistematiği içinde ödev hazırlaması ve sunum yapması beklenecektir. Proje değerlendirirlmesinde her öğrencinin seçilen konuya uygun özgün tasarım yapması beklenilmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Proje değerlendirmesi, öğrencinin ödev sunumu ve derse katılım oranları da 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Tezhip Anasanat Dalı |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|