DERS ADI

: TÜRK TEZHİP SANATI VE ÖZGÜN UYGULAMALAR I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 5133 TÜRK TEZHİP SANATI VE ÖZGÜN UYGULAMALAR I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. GÜL GÜNEY ZİNCİR

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk tezhip sanatının tarihsel gelişimi hakkında öğrencilerin yetkinliğe sahip olması.
2   Yurtdışı ve yurtiçi müze ve kütüphanelerde yer alan Mushaf yazmalarına ulaşabilmek ve katologlanma yöntemlerini öğrenebilmesi
3   İslam dünyasında görülen ilk tezhipli Mushaf yazmalarında görülen tezhiplerin teknik, renk ve kompozisyon analizi yapabilmek, bunlardan elde ettiği verileri kendi özgün tasarımlarında kullanabilmesi.
4   Yaptığı araştırmalar ışığında elde ettiği verileri tasarım ve üretim aşamalarında kullanabilmesi
5   Uzmanlık alanı ile ilgili elde ettiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olması, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Tezhip Sanatı ile İlgili kaynaklar
2 Türk Tezhip Sanatı tarihsel gelişimi
3 Seçilmiş kütüphane, müze ve koleksiyonlarda yer alan yazma eser tespiti
4 Seçilmiş kütüphane, müze ve koleksiyonlarda yer alan yazma eser kataloglama yöntemleri
5 Kataloglanan yazma eserlerdeki farklı üslupların analizi
6 Elde edilen analizlerin Mushaf tezhibi tasarımlarında (Zahriye,Serlevha,surebaşı,hatime vb) kullanılması
7 Mushaf yazmalarında tezhipli alanların özellikleri
8 Zahriye ve serlevha, surebaşı, hatime
9 Güller, durak, haşiye,
10 Tasarımların eskiz aşaması (motif ve kompozisyon aşaması)
11 Tasarımların renk analizi
12 Özgün tasarımların proje aşamalarının safhalar halinde gösterilmesi. Projenin değerlendirilmesi ve sunumu.
13 Projenin sunumu
14 Projenin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Her öğrenci kendinin tespit ettiği yurt içi ve yurtdışı müze, kütüphane veya koleksiyonlarda yer alan yazma eserleri, özellikle de Mushaf yazmalarını tespit edecektir. Tespit edilen yazmalar katologlanarak derinlemesine araştırılacaktır. Elde ettiği verileri öğrenci yapmış olduğu özgün tasarımlarda kullanacaktır.Böylece konusu ile ilgili becerisinin yetkinliğe dönüşmesi aranacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.50 +DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders 2 kredi ile teorik ; , 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. ilgili ders kitapları verilen ders notlarındaki anlatımların bilgi olarak, hangi derecede kavrandığı ve ayrıca tasarımla ilgili uygulamaların,hangi derecede beceriye dönüştüğü ders içinde yapılan karşılıklı görüşmelerle değerlendirilecektir. Öğrenciden kavramış olduğu ders sistematiği içinde ödev hazırlaması ve sunum yapması beklenecektir. Proje değerlendirilmesinde her öğrencinin seçilen konuya uygun özgün tasarım yapması beklenilmektedir.

Proje değerlendirmesi, öğrencinin ödev sunumu ve derse katılım oranları da 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Örnek olay çalışması 2 1 2
Ödev Hazırlama 2 2 4
Sunum Hazırlama 1 2 2
Tasarım Projesi 14 8 112
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.5