Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Moleküler Tıp Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. GÜL HÜRAY İŞLEKEL |
Dersi Alan Birimler |
Moleküler Tıp Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin mültidisipliner bir anlayış içerisinde bu lisansüstü program ile ilgili farklı laboratuarlarda yürütülen araştırmaları rotasyon yaparak gözlemlemeleri, araştırma yöntemleri ile ilgili bilgilenmeleri ve bazı özel alanlarda laboratuar teknikleri ile ilgili uygulamaya yönelik bilgi edinmeleridir. Ders kapsamında tartım, homojenizasyon, çözelti hazırlığı, pH ölçümü, santrifügasyon, spektrofotometri uygulamaları, hücre kültürü ve uygulamaları, Agaroz jel elektroforezi, SDS-PAGE jel elektroforezi, western blotlama, Genomik DNA ve total RNA izolasyonu, cDNA sentezi, konvansiyonel ve Real-Time PCR, Spektroflorometri uygulamaları mikrobiyolojik yöntemler konularında uygulamalar yapılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, değişik laboratuarlarda rotasyon olarak gerçekleştirilecektir. Her dersin uygulaması pre ve post test ile değerlendirilecektir. Öğrenciler tüm derslerin uygulamalarını kapsayan bir laboratuvar defteri hazırlayacaklardır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
İLAN EDİLECEKTİR |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Her dersin uygulaması pre ve post test ile değerlendirilecektir. Öğrenciler tüm derslerin uygulamalarını kapsayan bir laboratuvar defteri hazırlayacaklardır. |
Değerlendirme Kriteri |
Kavrama, öğrenme, analiz etme, karşılaştırma, uygulama, interaktif katılım |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
e-posta: huray.islekel@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 12:30-13:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|