DERS ADI

: Moleküler Metabolizma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MOT 6040 Moleküler Metabolizma SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Moleküler Tıp Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZAHİDE ÇAVDAR

Dersi Alan Birimler

Moleküler Tıp Doktora
Moleküler Tıp Bütünleşik Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı karbohidrat, lipid ve protein metabolizmasını öğrenmek; olgu örnekleri ile metabolik yolları kavramaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karbohidrat metabolizması konusunda bilgi edinmiş olmalıdır
2   Lipid metabolizması konusunda bilgi edinmiş olmalıdır
3   Protein metabolizması konusunda bilgi edinmiş olmalıdır
4   Metabolik yolların entegrasyonunu kavramış olmalıdır
5   En sık görülen metabolik hastalık örnekleri ile metabolik hastalık patogenezini kavramış olmalı ve laboratuvar verileriyle tartışabilmelidir
6   Enerji metabolizmasının düzenlenmesini kavramış olmalıdır
7   Mitokondride enerji eldesini kavramış olmalı ve tartışabilmelidir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyoenerjetiğin Temelleri, Oksidatif Fosforilasyon, Karbohidrat Metabolizması-1, Karbohidrat Metabolizması-2
2 Lipid Metabolizması, Bakteri Metabolizması, Aminoasit Metabolizması
3 Nükleotid Metabolizması, Protein Metabolizması, Diyabet (Açlıkta-Toklukta Metabolizma)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Lehninger Biyokimyanın İlkeleri. Michael M. Cox, David L. Nelson. Palme Yayıncılık. 2005
2. Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations. Thomas M. Devlin. Sixth Edition. 2006
3. Harper s Illustrated Biochemistry 28th Edition, 2009 , Murray, Bender, Rotham, Kennelly Rodwell and Weil.McGraw Hill International Edition.pp51-83.
4. Inborn Metabolic Diseases (4th edition). Fernandes J, Saudubray JM, Berghe G, Walter JH, Springer Medizin Verlag, Heidelberg, 2006.
5. Hoffmann GF, Nyhan WL, Zschocke J, Kahler SG, Mayatepek E. Inherited metabolic disease. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins; 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, kuramsal ve olgu tartışması komponentlerinden oluşacak ve bu etkinlikler, iç içe, biribiri ile örülmüş olarak ele alınacaktır. Ders, interaktif yöntemlerle işlenecektir. Öğrencilerin, verilen kaynaklardan yararlanarak derse önceden okumuş olarak gelmeleri beklenmektedir.
Yöntemler: İnteraktif sunumlar, grup çalışmaları, grup tartışmaları, öğrenci sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kavrama, öğrenme, analiz etme, karşılaştırma, interaktif katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse öğrencilerin konuyu okumuş olarak gelmeleri beklenmektedir. Mazeret durumlarında ders öğretim üyesini önceden bilgilendirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: nur.arslan@deu.edu.tr; Tel: 0232 412 36 22

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12.30-13:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 45 1 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 45 3 135
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.655
ÖK.755