DERS ADI

: Eğitim Araçları ve Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 6002 Eğitim Araçları ve Yöntemleri SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Amacı

Aktif ve katılımcı öğrenme kavramları, sunum yöntemleri, küçük grup çalışmaları, mikro ve makro eğitim uygulamaları, beceri eğitimi, Probleme Dayalı ve Taska Dayalı Öğrenim yöntemi, eğitimde teknoloji kullanımı konuları ve bu konuların tıp eğitimi alanına uyarlanması konusunda bilgi ve beceri kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aktif ve katılımcı öğrenme yöntemlerinin tıp eğitimi programlarındaki yerini tartışabilme
2   Etkin sunum ilkelerini uygulayabilme
3   Küçük grup çalışmaları ilke ve yöntemlere uygun kullanabilme
4   Mikro ve makro eğitim uygulamalarını tartışabilme
5   Mikro ve makro eğitim uygulamalarını kullanabilme
6   Beceri eğitimini ilke ve basamaklarına uygun biçimde uygulayabilme
7   Tıp eğitimi alanında beceri eğitimi gereçleri hazırlayabilme
8   Probleme dayalı öğrenim ilke ve basamaklarını, eğitici ve öğrenci rollerini tartışabilme
9   Taska dayalı öğrenim ilke ve basamaklarını, eğitici ve öğrenci rollerini tartışabilme
10   Bir PDÖ oturumunu yönlendirebilme
11   Tıp eğitiminde teknoloji kullanımını tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aktif ve katılımcı öğrenme yöntemleri , Katılımcı sunum ilkeleri ,Görsel, işitsel eğitim araçları,Küçük grup çalışmalarını planlanması ve uygulanması, Oyunlaştırma, beyin fırtınası ve olgu çalışması ,
2 Sunum planı ve eğitici notları hazırlama,Tıp eğitiminde mikro ve makro eğitim uygulamaları ,Tıp eğitiminde beceri eğitiminde eğitici rolü,Beceri eğitiminde yetiştiricilik,Tıp eğitiminde eğitim ve değerlendirme rehberlerinin geliştirilmesi ,Makale saati
3 Tıp eğitiminde standardize/simüle hasta kullanımı,Tıp eğitiminde probleme dayalı öğrenimin yeri Probleme dayalı öğrenim uygulama örnekleri,Probleme dayalı öğrenimde yönlendiricinin rolü ,Makale saati
4 Probleme dayalı öğrenimde senaryo tipleri,PDÖ'de gözlemlenebilen içerik ve süreklilik davranışları Dünyada ve Türkiye de klinik eğitim,Taska dayalı öğrenim uygulama örnekleri,Taska dayalı öğrenimde eğitici sorumlulukları,Tıp eğitiminde teknoloji kullanımı ,Makale saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Patrick J (1992) Training: Research and Practice. London: Academic Press.
Westberg J, Jason H (1996) Fostering Learning in Small Groups: A practical guide.
Barrows HS. Problem Based Learning: An approach to medical education. Springer series on Medical Education, New york, 1980.
Davis MH, Harden RM. AMEE Medical Education Guide No.15: Problem-based learning: A practical guide. Med Teach 1999; 21; 2; 130-154.
Schmidt HG. Educational Aspects of Problem-based learning. In WMG Jochems (Ed.) 1990, Delftse Universitaire Pers.
Thomas RE. Problem based learning; measurable outcomes. Med Educ 1997; 31; 320-329.
Schmidt HG. Problem-based learning: Rationale and description. Med Educ 1983; 17; 11-16.
Barrows HS. A spesific , problem- based , self directed learning method designed to teach medical problem solving skills, and enhance knowledge retention and recall. In HG .Schmidt and M.L De Volder Eds) Tutorials in problem based learning 1984;16-32.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Gözlem
Uygulama
Makale saati
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı ODV* 0.40 +SEM * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimim 75 puan (CB) almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sema.ozan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı (sunum, makale saati, ödev sunumu ) 25 3 75
Uygulama (sunum, beceri,PDÖ yöntemi uygulamaları) 5 4 20
Örnek olay çalışması (PDÖ, TDÖ, MB eğitimi gözlemi ve gözlemlerin tartışılması) 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 10 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 251

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85
ÖK.95
ÖK.105
ÖK.1155