DERS ADI

: Minyatür IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEZ 4014 Minyatür IV SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tezhip

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. FİLİZ ADIGÜZEL

Dersi Alan Birimler

Tezhip Sanatı
Hat Sanatı
Tezhip

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitimin sonunda öğrencinin dünyada ve Türkiye de günümüz minyatür sanatı uygulamalarının hangi aşamada olduğunu bilmesi; minyatürlerin sergilenme ve kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olması,
2   Günümüz teknik ve malzemeleri hakkında bireysel araştırmalar yaparak uygulama için yeni öneriler sunması,
3   Minyatür tasarımında tasvir etmek üzere bir tema belirlemesi ve buna bağlı imgeleri araştırması ve sembolik anlamlarını bilmesi,
4   Araştırdığı yeni malzeme ve teknikler doğrultusunda özgün bir minyatür kompozisyonu oluşturması
5   Bu kompozisyonu yüksek kalitede işçilikle uygulayabilmesi ve sunması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özgün minyatür kompozisyonu ile ilgili konu araştırması ve konu belirleme
2 Seçilen hikaye ile ilgili tarihi ve güncel minyatürlerin (var ise) araştırılması
3 Kompozisyonda kullanılacak öğelerin belirlenmesi ve simgesel anlamları (var ise) araştırılması
4 Özgün kompozisyon için eskiz çalışmaları
5 Eskiz çalışmaları
6 Eskiz çalışmaları
7 Özgün kompozisyon uygulaması için kağıt, renk belirleme
8 Kullanılacak farklı tekniklerin denenmesi ve belirlenmesi
9 Kompozisyonun onaylanması, kağıda aktarma ve uygulama çalışmaları
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Çalışmaların tamamının aşamalarının kontrolü, onaylanması ve genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, uygulamanın birebir gösterildiği ve öğrencinin uygulama tekniklerini izleyerek öğrenebileceği bir atölye disiplininde yürütülecektir. Öğrencinin uygulama tekniklerini ve diğer malzemeleri farklı biçimlerde kullanmasındaki yaratıcılığı; seçtiği konuyu görsel olarak ifade etmede kullandığı kompozisyon öğeleri ve sembollerin anlaşılırlığı gözlemlenecektir. Öğrencinin eğitim dönemi boyunca düzenleyeceği görsel kaynakça ve eskiz çalışmaları da göz önünde tutulacaktır. Dönem boyunca yapılan çalışmalar sonucu öğrenci seçtiği bir konuyu özgün bir kompozisyon içinde sunacaktır ve bu sunum üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirmesi %70 proje, %30 ödev şeklinde yapılacaktır. Ders 2 kredi ile teorik, 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. Ders, uygulamanın birebir gösterildiği ve öğrencinin uygulama tekniklerini izleyerek öğrenebileceği bir atölye disiplininde yürütülecektir. Öğrencinin uygulama tekniklerini ve diğer malzemeleri farklı biçimlerde kullanmasındaki yaratıcılığı; seçtiği konuyu görsel olarak ifade etmede kullandığı kompozisyon öğeleri ve sembollerin anlaşılırlığı gözlemlenecektir. Öğrencinin eğitim dönemi boyunca düzenleyeceği görsel kaynakça ve eskiz çalışmaları da göz önünde tutulacaktır. Dönem boyunca yapılan çalışmalar sonucu öğrenci seçtiği bir konuyu özgün bir kompozisyon içinde sunacaktır ve bu sunum üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 2 28
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1122354555334534411
ÖK.2122354555334534421
ÖK.3122354555334534421
ÖK.4122354555334534421
ÖK.5122354555534534411