DERS ADI

: Minyatür III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEZ 4003 Minyatür III SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tezhip

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. FİLİZ ADIGÜZEL

Dersi Alan Birimler

Tezhip
Tezhip Sanatı
Hat Sanatı
Tezhip

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitimin sonunda öğrencinin tarih boyunca Osmanlı ve İran minyatüründe görülen üsluplar hakında bilgi sahibi olması ,
2   Günümüz minyatür sanatı ve sanatçılarıyla ilgili bilgi sahibi olması ve günümüz teknik ve malzemesini tanıması
3   Geleneksel ve günümüz malzeme ve tekniklerini birlikte uygulayarak özgün tasarımlarda kullanabilmesi ,
4   Osmanlı dönemine ait bir hikayeyi secerek, minyatür üslubunda bir kompozisyon oluşturabilmesi,
5   Bu kompozisyonun ve kullandığı öğelerin özgün olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Osmanlı dönemine ait edebi bir eserin veya halk hikayesinin araştırılması ve minyatür üslubunda resimlenmek üzere seçilmesi
2 Seçilen hikaye ile ilgili tarihi ve güncel minyatürlerin araştırılması
3 Kompozisyonda kullanılacak öğelerin belirlenmesi ve simgesel anlamları (var ise) araştırılması
4 Özgün kompozisyon için eskiz çalışmaları
5 Eskiz çalışmaları
6 Eskiz çalışmaları
7 Özgün kompozisyon uygulaması için kağıt, renk belirleme
8 Kullanılacak farklı tekniklerin denenmesi ve belirlenmesi
9 Kompozisyonun onaylanması, kağıda aktarma ve uygulama çalışmaları
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Çalışmaların tamamının aşamalarının kontrolü, onaylanması ve genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste, Osmanlı ve İran minyatür sanatında görülen üsluplarla ilgili bilgi verilerek öğrencinin, sık kullanılan kompozisyon türlerini tanıması sağlanacaktır. Konuyla ilgili yayınlanmış kaynaklarla ilgili bilgi verilip, özellikle Safevi dönemi İran minyatürleriyle ilgili görsel malzemeye ulaşması için öğrenci yönlendirilecektir. Uygulama çalışmalarında kullanılan kağıt, boya ve diğer malzemelerle ilgili geleneksel ve günümüz malzemesiyle ilgili bilgi verilip öğrencinin bu teknikleri harmanlaması ve özgün uygulamalarda kullanabilmesi teşvik edilecek ve Osmanlı dönemine ait bir hikaye araştırılarak özgün biçimde uygulanacaktır. Öğrencinin sınıf ortamında derse katkısı sağlanarak kompozisyon oluşturma ve tasarımla ilgili fikirlerini tartışması desteklenecektir. Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma ve kompozisyonun onaylanması ile ilgili görüşmeler, öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders 2 kredi ile teorik, 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. Uygulamanın birebir gösterildiği ve öğrencinin uygulama tekniklerini izleyerek öğrenebileceği bir atölye disiplininde yürütülecektir. Öğrencinin uygulama tekniklerini öğrenmedeki çabası ve becerisi ders esnasında gözlemlenecek ve değerlendirilecektir. Öğrencinin eğitim dönemi boyunca düzenleyeceği görsel kaynakça ve eskiz çalışmaları da göz önünde tutulacaktır. Dönem boyunca yapılan çalışmalar sonucu öğrenci, Osmanlı dönemine ait bir hikayeyi minyatür üslubunda, özgün bir biçimde resimleyecektir; bu sunum asıl değerlendirmeyi oluşturmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1122354555534534411
ÖK.2122354555534534421
ÖK.3122354555534534421
ÖK.4122354555534534421
ÖK.5122354555534534421