DERS ADI

: Minyatür IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEZ 4014 Minyatür IV ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tezhip

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. FİLİZ ADIGÜZEL

Dersi Alan Birimler

Tezhip Sanatı
Hat Sanatı
Tezhip

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, minyatür sanatı uygulamalarının günümüzde hangi kapsamda, hangi malzeme ve tekniklerle yapıldıklarını araştırarak, öğrencinin yeni malzeme ve teknik önerileri getirmesini sağlayarak özgün bir minyatür kompozisyonu uygulaması gerçekleştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitimin sonunda öğrencinin dünyada ve Türkiye de günümüz minyatür sanatı uygulamalarının hangi aşamada olduğunu bilmesi; minyatürlerin sergilenme ve kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olması,
2   Günümüz teknik ve malzemeleri hakkında bireysel araştırmalar yaparak uygulama için yeni öneriler sunması,
3   Minyatür tasarımında tasvir etmek üzere bir tema belirlemesi ve buna bağlı imgeleri araştırması ve sembolik anlamlarını bilmesi,
4   Araştırdığı yeni malzeme ve teknikler doğrultusunda özgün bir minyatür kompozisyonu oluşturması
5   Bu kompozisyonu yüksek kalitede işçilikle uygulayabilmesi ve sunması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEZ 4003 - Minyatür III

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özgün minyatür kompozisyonu ile ilgili konu araştırması ve konu belirleme
2 Seçilen hikaye ile ilgili tarihi ve güncel minyatürlerin (var ise) araştırılması
3 Kompozisyonda kullanılacak öğelerin belirlenmesi ve simgesel anlamları (var ise) araştırılması
4 Özgün kompozisyon için eskiz çalışmaları
5 Eskiz çalışmaları
6 Eskiz çalışmaları
7 Özgün kompozisyon uygulaması için kağıt, renk belirleme
8 Kullanılacak farklı tekniklerin denenmesi ve belirlenmesi
9 Kompozisyonun onaylanması, kağıda aktarma ve uygulama çalışmaları
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Çalışmaların tamamının aşamalarının kontrolü, onaylanması ve genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sheila R. Canby; Persian Painting, The British Museum Press, London 1993.
Oleg Grabar; Masterpieces of Islamic Art, Prestel Books, USA 2009.
Oleg Grabar; Mostly Miniatures, An Introduction to Persian Painting, Princeton Uni. Press, New York 2001.
Sheila R. Canby; Golden Age of Perisan Art, The British Museum Press, London 2003.
Serpil Bağcı-Filiz Çağman-Günsel Renda-Zeren Tanındı; Osmanlı Resim Sanatı, Kültür Bak. Yay., İstanbul 2006.
Diğer ders materyalleri: Filiz Adıgüzel Toprak ders notları, New York Metropolitan Museum, Londra British Museum ve Victoria&Albert Museum Minyatürlü Yazmaları koleksiyonlarından ve gösterimdeki yazmalardan eser fotoğrafları, slayt sunumları, güncel minyatür sergi katalogları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, uygulamanın birebir gösterildiği ve öğrencinin uygulama tekniklerini izleyerek öğrenebileceği bir atölye disiplininde yürütülecektir. Öğrencinin uygulama tekniklerini ve diğer malzemeleri farklı biçimlerde kullanmasındaki yaratıcılığı; seçtiği konuyu görsel olarak ifade etmede kullandığı kompozisyon öğeleri ve sembollerin anlaşılırlığı gözlemlenecektir. Öğrencinin eğitim dönemi boyunca düzenleyeceği görsel kaynakça ve eskiz çalışmaları da göz önünde tutulacaktır. Dönem boyunca yapılan çalışmalar sonucu öğrenci seçtiği bir konuyu özgün bir kompozisyon içinde sunacaktır ve bu sunum üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirmesi %70 proje, %30 ödev şeklinde yapılacaktır. Ders 2 kredi ile teorik, 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. Ders, uygulamanın birebir gösterildiği ve öğrencinin uygulama tekniklerini izleyerek öğrenebileceği bir atölye disiplininde yürütülecektir. Öğrencinin uygulama tekniklerini ve diğer malzemeleri farklı biçimlerde kullanmasındaki yaratıcılığı; seçtiği konuyu görsel olarak ifade etmede kullandığı kompozisyon öğeleri ve sembollerin anlaşılırlığı gözlemlenecektir. Öğrencinin eğitim dönemi boyunca düzenleyeceği görsel kaynakça ve eskiz çalışmaları da göz önünde tutulacaktır. Dönem boyunca yapılan çalışmalar sonucu öğrenci seçtiği bir konuyu özgün bir kompozisyon içinde sunacaktır ve bu sunum üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Proje ve ödev teslimi oranları 100 tam puan üzerinden değerlendirilecek ve ortalamaları 100 tam puan üzerinden alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersle ilgili teorik bilgiler sözlü ve yazılı biçimde öğrenciye aktarıldıktan sonra, uygulamalar birebir öğrenci ile yapılır. Yeni bir tekniğin gösterileceği derslere katılım zorunludur. Bir sonraki dersle ilgili öğrenci bilgilendirilir ve konuyla ilgili ön araştırma yapması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

filiz.adiguzel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 2 28
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.155544
ÖK.25533
ÖK.335555455
ÖK.45555
ÖK.53555555