DERS ADI

: Tezhip Tasarım V

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEZ 4009 Tezhip Tasarım V ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tezhip

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. AYNUR MAKTAL

Dersi Alan Birimler

Tezhip Sanatı
Tezhip

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Tezhibin tarihi gelişimi içinde bir sanat merkezi haline gelmiş Tebriz,Siraz,Bagdat,vb.okulların etkisini ve onemini aciklayip karsılaştırabilmesi,
2   2. Türk Tezhip sanatçıları ve Ehl-i Hiref teşkilatının önemini açıklayabilmesi,
3   3. Türk Tezhibinde Tebriz-Şiraz-Bağdat-Memluk sanat okullarina ait karakteristik ozelliklerin, etkileri ve bu üsluplardaki desen tasarimlarını çözümleyebilmesi,
4   4. Tezhip tasarımdaLevha tezyinatı,özellikleri ve çeşitlerini tanimlayabilmesi,
5   5. İlgili ekol özelliklerinden istifade ederek, özgun levha tezhibi tasarımı yapabilmesi ve projelendirerek sunabilmesi, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEZ 2002 - Tezhip Tasarım II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Tezhip Sanatı ile İlgili Kaynaklar Türk Tezhip Sanatında Osmanlı Saray Teşkilatında Sanatkarlar
2 Türk Tezhip Sanatını Etkileyen Sanat Merkezleri, Özellikleri,Karşılaştırması Projenin teslimi
3 Siraz,Bagdat, vb. Merkezlere ait Tezhip Örnekleri Projenin teslimi
4 Tezhipte celi yazı levha çeşitleri
5 Celi Yazı Levha tezhiplerinde, form-biçim özellikleri.
6 Celi Yazı Levha tezhiplerinde, uslup özellikleri
7 İstifli Celi Yazı Levha tezhiplerinde kompozisyon özelliği
8 Proje ;Farklı Uslup ve teknikleri kullanılarak özgün Celi Yazı Levha Ve Hilye-i Şerif tasarımları
9 Projenin eskiz aşaması
10 Projenin eskiz ve renk aşamasına devam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste, Tezhibin tarihi gelişimi içinde bir sanat merkezi haline gelmiş Tebriz, Siraz, Bagdat vb gibi sanat okullarının karakteristik özellikleri ve sanat eserleri, basılmış veya dijital ortamda kaydedilmiş örnekler üzerinde analiz edilecektir. Bu okulların özellikleri, etkilendikleri ve etkiledikleri disiplinler ve bunlarla ilgili örnekler tanıtılarak, üsluplara ait desen çözümlemeleri eskizler üzerinde aşamalarıyla gösterilecektir. bu üsluplarda desen çizme çeşit , usul ve teknikleri atölye çalışması içinde ele alınıp işlenecektir.
Tezhip Tasarımda uygulanan genel tasarım ilkeleri, ve teknikler eşliğinde , incelenen üsluplardan bir veya birkaçı kullanılarak özgün tasarımla çizilecektir. Ödev, tasarım, çizim aşamaları ve sunumlarda bilgisayar teknolojisinden istifade edilebilecektir.Ödev ve projelerde öğrencinin ilgili konudaki becerisini yetkinliğe dönüştürmüş olması aranacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje
3 ODV Ödev
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.10 + PR * 0.50 + ODV * 0.20 + DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 2 2
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15543333333322
ÖK.254332232
ÖK.3543353
ÖK.4555555445455545545
ÖK.5554555545554555455