DERS ADI

: Mimari Bezeme Tasarımı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TES 4013 Mimari Bezeme Tasarımı I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tezhip

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Seramik
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Tekstil Tasarımı
Sahne Tasarımı
Tezhip
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Aksesuar Tasarımı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil ve Moda Tasarımı
Eski Çini Onarımları
Tekstil
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; var olan mimari yapılarda bezemelerinin; tamamlama, tasarım, üretim ve yeniden yapım çalışmaları için gerekli olan proje, uygulama, teknik, malzeme, kuram ve kurallarını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimaride var olan yapılar içinde yer alacak bezemelerin tasarımı için gerekli olan kuralları, temel kavramları öğrenmesi ve uygulayabilmesi,
2   Bezeme tasarımlarında kullanılan proje ve uygulama tekniklerini alan analizleri ile birlikte öğrenmesi ve kullanabilmesi,
3   Bezeme tasarımlarında uygulanmakta olan malzemeleri ve üretim tekniklerini öğrenerek uygulama yapabilme becerilerinin gelişmesi,
4   Bezeme üretim ve tasarımlarında uygulama aşamalarını doğru öngörmesi, uygulayabilmesi ve farklı disiplinler ile ortak proje çalışması yürütebilmesi,
5   Proje uygulama ve öngörülerini teknik raporlar, desenler ve çizimler ile belgeleyebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konu ile ilgili bilgi, arşiv belge çalışmaları, kültürel bağlamda düzenleme çalışmaları
2 Var olan yapı ile ilgili araştırma ve belgeleme çalışmaları
3 Belgeler ile birlikte Proje konusunun ilk tasarım analizlerinin yapılması, verilerin düzenleme
4 Proje konusu seçimi ile ilk öngörü çalışmalarının yapılması
5 Proje alan araştırmaları
6 Proje malzeme, ekipman ve üretim tekniği araştırmaları
7 Proje uygulama ve tasarım tekniklerinin belgelenmesi
8 Farklı disiplinler ile işbirliği öngörülerinin projelendirilmesi
9 Makro tasarım önerileri
10 Detay tasarımlarının projelendirilmesi
11 Detay tasarımlarının projelendirilmesi
12 Tasarım projesi değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
13 Tasarım projesi değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
14 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Neufert, Yapı Tasarımı Temel Bilgileri , Güven Kitabevi, Ankara, 1977
Kuramsal Renk Bilgisi, Şazi SİREL, İDMM Akademisi Yayınları, İstanbul, 1974
Altın Oran, Saadettin ÇAĞLARCA, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1997
Anadolu Selçuklu Mimarisinde Yazının Dekoratif Olarak Kullanılması, Metin ŞAHİNOĞLU, Türk Eğitim Vakfı Yayını, İstanbul, 1977
Köçeoğlu Yalısı bebek, Sedat Hakkı ELDEM, DGSA Yayını, İstanbul, 1977
Osmanlı İmparatorluğu Mimarisi, Kültür Bakanlığı Yayını, İstanbul, 1998
Röleve 2 Birgi Çakırağa Konağı, DGSA Yayını, İstanbul, 1977
Etüt ve Proje Yayınlar, Yaprak Kitabevi, Ankara, 1977
Proje Uygulama, Cengiz BEKTAŞ, Yaprak Yayınları, Ankara, 1979

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1 Öğretim üyesi öğrencileri, Mimaride yer alan bezemelerin tasarımı çalışmalarını izleme, araştırma ve analiz çalışması yapmaya yönlendirir, elde edilen verileri düzenleyebilme, temel kavramları öğrenmesi ve hatasız uygulayabilmesi için gereken alt bilgiler ile donatır.
Proje uygulama ve öngörülerini teknik raporlar,desenler ve çizimler ile belgeleyebilmesi.
2.Tasarım çalışmaları öncesi yapılması gereken analiz çalışmasının kavraması, uygulama teknikleri, ile birlikte öğrenmesi ve kullanabilmesi, malzemeleri ve üretim tekniklerini de öğrenerek uygulama yapabilme becerilerinin gelişmesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
3.Bezeme tasarım ve uygulama aşamalarını doğru öngörmesi, uygulayabilmesi ve farklı disiplinler ile ortak koruma onarım tasarım uygulama çalışması yürütebilmesi, dersin çalışma hedefidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 EKZ Eskiz
2 UGG Uygulama
3 PRR Proje
4 BSN Başarı Notu EKZ * 0.10 + UGG * 0.40 + PRR * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri



Öğrencinin derslere bilgi ön araştırmaları yapmış olarak katılımı, çözüm ve önerilere bilinçli olarak katılımı, çözüm önerilerinin uygunluğu, konservasyon öngörülerinin birbirini tamamlar nitelikte olması ve uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.
Öğrenci çalışmaları; öngörü ve uygulamalarını geliştirerek bezeme konservasyonunu öğrenmesi ve kullanabilmesi, ödev ve projelerinin içerik ve sunum kalitesi, önermelerinin uygulanabilirliği sınıf içi eğitim hedefine olumlu katkısı bağlamında değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 70 inene katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Her türlü tarihi eser Vandalizm girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
Proje ve ödevler teslim tarihi dışında değerlendirmeye alınamaz ya da tam puan üzerinden değerlendirilemez.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.cetim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Mesai saatleri içinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 2 3 6
Atölye uygulamaları 2 3 6
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5