DERS ADI

: Kültürel Obje Tasarımı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GÇS 3004 Kültürel Obje Tasarımı II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ATİLLA CENGİZ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Çini Tasarımı ve Onarımı
Eski Çini Onarımları
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı


Bu dersin amacı öğrencilere; Genel Seramik -Çini sanatınnın tarihcesini öğtermek, Seramik-çini hammaddelerini öğrenebilmesi, Seramik ve çini ürünlerinin sınıflandırabilmesi, İlkel çamur hazırlamayı öğrenebilmesi, İlkel şekillendirme yöntemlerini öğrenebilmesi, teorik olarak öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bölgesel ve yöresel kültürel varlıklarımızı tanıyabilmesi,
2   Kültürlerden obje araştırabilmesi,
3   Kültürel varlıklarımızdan yola çıkarak yeni ürün tasarlayabilmesi
4   Kültürel varlıklarımızdan yola çıkarak turizme yönelik yeni ürün üretebilmesi ,
5   Seri üretip yapabilmesi, iyi bir sunum hazırlıyabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriklerinin tanıtımı
2 Bolgesel ve yoresel kültürleri tanımak
3 Bolgesel ve yoresel kültürleri tanımak
4 Kültürel Eserleri tanımak
5 Bir Kültür veya bir Eser seçerek araştırmak
6 Seçilen kültür veya Eser hakkında ürün tasarlamak
7 Eskiz Çalışmaları
8 Uygulanacak tasarım seçimi ve uygulama yöntemleri
9 Uygulama aşamaları
10 Uygulama aşamaları
11 Uygulama aşamaları
12 Rapor ve sunum hazırlama
13 Rapor ve sunum hazırlama
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Sevim ÇİZER: Ana kaynak: LüsterD.E.Ü.matbaası, İzmir, 2010
Halil YOLERİ :Pişmiş Kil ile İletişim, , Tibyan yayıncılık ,İzmir,2008
Atilla Cengiz KILIÇ :İndirgenme sırlarının araştırılması ve uygulaması, , lisans tezi, D.E.Ü. G.S.F. Seramik cam bölümü,İzmir,1992,
Smoke-fired Potery,Jane PerrymanA&C,Lndon 1997
Neuen Keramik,Berlin,
İznik Seramikleri , Atasoy Nurhan-Raby,Julian, Alexsandra Pres, London .

Yardımcı kaynaklar:
Zehra ÇOBANI :Seramik Astarları,:Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Bu derste proğram dahilindeki konular teorik olarak öğrenci katılımıyla laboratuarda teorik olarak işlenecektir. Gerekli durumlarda malzemeyi görsel olarak görebileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje.
3 LAB Laboratuvar
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + PR * 0.60 + LAB * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Toerik bir ders olduğu için ders notları ve kaynaklardan yararlanılacaktır. Ayrıca bazit bir şekillendirme merkezi seçilecek ve çomlek üretimi araştırma projesi olarak hazırlıyacaklardır.

Değerlendirme Kriteri



Dersin değerlendirmesi; Ara sınav, proje laboratuar olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Teorik işlendiği için dersin sonunda öğrencilerden ders hakkında bilgi geridönüşümü alınacaktır.Bu da öğrencinin tüm ders boyunca konsatrasyonunu kaybetmemesi gerektiğini öğretecektir.katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders mümkün oldukca her öğrenciye konuyu anladığı kadarıyla anlatılması istenecektir. Bir sonraki ders konusu verilik ön hazırlık yapılması istenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 2 3 6
Sunum Hazırlama 2 3 6
Uygulama sınavına hazırlık 3 3 9
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.123333355124
ÖK.231113424235
ÖK.322122525125
ÖK.431213334235
ÖK.521112323123