Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Eski Çini Onarımları |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. SERAP IŞIKHAN |
Dersi Alan Birimler |
Eski Çini Onarımları |
Dersin Amacı |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İlan Edilecektir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu derste çini konservasyonu konusunda tanımlar genel olarak tekrar edildikten sonra, koruma kültürünün dünyadaki ve Türkiyede ki gelişimi üzerinde durularak, bu alanda hizmet veren belli başlı ulusal ve uluslararası kuruluşlar tanıtılacaktır. Ayrıca korumaya yönelik tarihi değer taşıyan çini kaplı mimari yapı örneği seçilerek araştırma yapılacak ve seçilen yapıdaki çinilerin belgeleme ( fotoğraf, hasar tespit planları ) çalışması yapılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olduğu için, teorik konularda önceden verilen ve derste işlenen ders notları üzerinden, uygulama kısmında verilen konunun öğrenci tarafından yapılan araştırma ve belgeleme çalışmaları konularını da kapsayan bir ara sınav ve final yapılması planlanmaktadır. Proje konusunun uygulama çalışmasında bilgisayar destekli çizimlerle yapılan çinilerin belgeleme (fotoğraf ve hasar tespit planları) çalışması bir dosya içinde öğrenci tarafından sunumu yapılacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|