DERS ADI

: Çini Teknolojisi VIII

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GÇS 4004 Çini Teknolojisi VIII SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ATİLLA CENGİZ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Çini Tasarımı ve Onarımı
Eski Çini Onarımları
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere ;
İznik çinileri ve dönem özeliklerini teknik olarak öğretmek,
Ayrıca İznik çinilerinin bünye , boya ve sır araştırmaları yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İznik çinilerinde frit kullanımı ve özelliklerinini teknik olarak bilmesi,
2   İznik çinilerinin dönemlere göre yeniden üretilebilmesi,
3   İznik çinilerinin kullanılan kil ve kuvarsın teknik olarak bilmesi,
4   İznik çini bünyelerinde kullanılmış olabilecek organiklerin araştırılıp uygulama yapabilmesi,
5   İznik çinilerinin boya ,sır fırınlama vb.uygulamaların yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İznik çinilerinin üretim teknolojisi
2 İznik çinilerinin genel özellikleri
3 İznik çinilerinde kullanılan hammaddeler
4 Çamur hazırlama ve şekillendirme
5 Bezeme ve fırınlama
6 Boya, sır özellikleri hazırlanışı ve uygulaması
7 Proje (uygulama)
8 İznik çini plakalarının yeniden üretimi üzerine deneysel çalışma
9 10 cm x 10 cm plaka hazırlanışı, elde edilen sonuçlardan bir adet
10 Orijinal bir çini plakanın yeniden üretimi
11 Orijinal bir çini plakanın yeniden üretimi
12 Ürkütme deneyi, su emme küçülme testleri
13 Ürkütme deneyi, su emme küçülme testleri
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ateş ARCASOY: Seramik Teknolojisi, M.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları 2 istanbul, 1983
Hüseyin TANIŞAN- Zeliha METE: seramik Teknolojisi ve Uygulaması,birlik Matbaası, söyüt 1988.
Güner SÜMER: Endüstiriyel Seramikler, Anadolu Üniversitesi yayınları,no 377,Eskişehir,1990
Yardımcı kaynaklar:

Faruk İşmar: Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972



Yardımcı kaynaklar:
Yüksel ÖNEM:Sanayi madenleri,Kozan ofset Mat. San. ve Tic. Ltd. Şti, Ankara, 2000
Zehra ÇOBANLI; Seramik Astarları,Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996
Atilla Cengiz KILIÇ :İndirgenme sırlarının araştırılması ve uygulaması, Atilla Cengiz Kılıç ,lisans tezi, D.E.Ü. G.S.F. Seramik cam bölümü,İzmir,1992,


Diğer ders materyalleri:
Ders notları
web siteleri, Dergiler, Sempozyum kitapçıkları,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders proğram dahilinde teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir.uygulamalar kütahya ve İznik çinilerinin çamur ,boya ve sır denemeleri üzerinde yoğunlaşacaktır.Elde edilen sonuçlar sınıf ortamında tartışılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje.
3 LAB Laboratuvar
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + PR * 0.60 + LAB * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Toerik ve uygulamalı bir ders olduğu için hem teorik bilgi ölçümü, hem de uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Kriteri


Dersin değerlendirmesi; Ara sınav, proje ve Laboratuar çalışmaları olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Laboratuar ortamın da işleneceğinden sağlıklı çalışma olanağı sağlamak için ve önceden belirtilmiş kurallara uyum aranacaktır. Devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Uygulama sınavına hazırlık 3 4 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1525212
ÖK.2442313
ÖK.332222
ÖK.423122
ÖK.521311