DERS ADI

: Farklı Kültürlerde Seramik Sanatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEÇ 4003 Farklı Kültürlerde Seramik Sanatı I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ATİLLA CENGİZ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Sahne Tasarımı
Eski Çini Onarımları
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Hat Sanatı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Eski Çini Onarımları
Çini Tasarımı ve Onarımı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Farklı kültürlerin seramiklerinde kullanılmış astarlar, Geleneksel lüster tekniği , bu teknikle yeni ürün üretmek, Raku tekniği ve bu teknikle yeni ürün üretmek, Bakır kırmızısı sırlar ve bu sırlarla yeni ürün üretmek,
İndirgen ortam pişirimleri ve uygulamaları öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı kültürlerin seramiklerinde kullanılmış astarlarını ve hazırlayabilme ve uygulayabilmesi,
2   Geleneksel lüster tekniği ,bu teknikle yeni ürün üretebilmesi,
3   Raku tekniği ve bu teknikle yeni ürün üretebilmesi,
4   Farklı kültürlerde Bakır kırmızısı sırlar ve bu sırlarla yeni ürün üretebilmesi,
5   Farklı kültürlerde İndirgen ortam pişirimleri ve uygulayabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1
2 İlkel seramiğin üretim yöntemleri
3 Antik Yunan siyah-kırmızı figürlü seramikler
4 Terra-sigilata
5 Mayolika
6 Mayolika
7 Bakır kırmızısı sırlar
8 Bakır kırmızısı sırlar
9 Geleneksel Lüster
10 Geleneksel Lüster
11 İndirgen ortam pişirimleri
12 İndirgen ortam pişirimleri
13 uygulamalar
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Sevim ÇİZER: Lüster,D.E.Ü.matbaası, İzmir, 2010
Halil YOLERİ:-Pişmiş Kil ile İletişim, Halil Yoleri, Tibyan yayıncılık ,İzmir,2008
Atilla Cengiz KILIÇ: İndirgenme sırlarının araştırılması ve uygulaması, lisans tezi, D.E.Ü. G.S.F. Seramik cam bölümü,İzmir,1992,
Smoke-fired Potery,Jane PerrymanA&C,Lndon 1997
Neuen Keramik,Berlin,
Nevcihan ÖZALP: Bakır Kırmızısı Sırlar, ,
Nurhan ATASOY-Julian RABY,: İznik Seramikleri , Alexsandra Pres, London .

Yardımcı kaynaklar:

Zehra Çobanlı:Seramik Astarları,Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Bu ders proğram dahilinde teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir. Uygulamalar Farklı kültürlerin seramiklerini tanıma ve teknik özelliklerini dikkate ararak yeni denemeler yapmak. Elde edilen sonuçlar sınıf ortamında tartışılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje.
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + PR * 0.60 + ODV * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Toerik ve uygulamalı bir ders olduğu için hem teorik bilgi ölçümü, hem de uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesi; Ara sınav, ödev/sunum ve proje olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Laboratuar ortamın da işleneceğinden sağlıklı çalışma olanağı sağlamak için ve önceden belirtilmiş kurallara uyum aranacaktır. Uygulanacak tekniğin mümkün olduğunca üretim dönemindeki gibi uygulanmasına önem verilecektir. Devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

atilla.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Uygulama sınavına hazırlık 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5