DERS ADI

: Pazarlama Kuramı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DBA 6393 Pazarlama Kuramı SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BİLGE AYKOL

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

1. Öğrencilerin pazarlama düşüncesinin gelişimini anlamalarını sağlamak
2. Öğrencilerin pazarlama olgularını açıklamak için kullanılan temel teorileri ve bunların uygulama alanlarını anlamalarını sağlamak
3. Öğrencilerin yayınlanmış araştırmaların eleştiriel tartışma ve değerlendirmesini yapma becerilerini geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlamanın temel kavram ve teorilerini anladıklarını göstereceklerdir.
2   Temel pazarlama kuramlarının yayınlanmış araştırmalara uygulanma alanlarını anladıklarını göstereceklerdir.
3   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.
4   Hazırladıkları bir yazılı raporu sözlü olarak sunarak yüksek iletişim becerileri göstereceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama düşüncesinin gelişimi Neoklasik mikro-ekonomi teorisi Davranışsal paradigma Pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
2 İşlem maliyetleri teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
3 Vekâlet teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
4 Kaynak bağımlılığı teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
5 Ağ teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
6 Sosyal değişim teorisi, psikolojik sözleşme teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
7 İlişkisel değişim teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
8 Tüketici davranışı teorileri ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
9 Endüstriyel organizasyon teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
10 Kaynak tabanlı teori ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
11 Dinamik yetenekler teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
12 Örgütsel öğrenme teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
13 Kurumsal ekonomi teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
14 Paydaş teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lütfen haftalık okuma listelerini dersin öğretim üyesinden alınız.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, bireysel veya grup olarak dönem içi çalışmalar, sınıf içi tartışmalar, sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Her hafta aşağıdaki talimatlar izlenerek iki veya üç teori analiz edilecektir:

Her bir teorinin yayınlanmış araştırmalara nasıl uygulandığını örneklemek için tanınmış dergilerden (WOS Q1/Q2, CABS 4*, 4 ve 3) beş makale seçin.

Seçtiğiniz beş makaleyi, sütunları, amaç, metodoloji, hipotezler, ana bulgular ve teorinin araştırmaya uygulanışını gösteren bir tabloda özetleyen bir rapor hazırlayın.

Ödevlerin değerlendirilmesi

(1) Her makalenin amacını özetleyin (5 puan).

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(2) Her makalenin metodolojisini örnekleme, veri toplama, ölçüm aracı ve veri analizi açısından özetleyin (20 puan).

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(3) Çalışma hipotezlerini özetleyin ve hangilerinin desteklendiğini belirtin (20 puan).

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(4) İlgili teorinin her makalede nasıl uygulandığını analiz edin (55 puan).

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
6. Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Ödev Hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.154543
ÖK.254444
ÖK.311321
ÖK.433453