DERS ADI

: Özel Gereksinimli Bireylerde Sosyal Uyum Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Uygulama Örnekleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5114 Özel Gereksinimli Bireylerde Sosyal Uyum Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Uygulama Örnekleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Özel gereksinimli bireylerde sosyal uyum becerilerinin değerlendirilmesi ve uygulama örnekleri kullanarak öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal uyum becerilerini anlam, kavram ve işlevlerini açıklar.
2   Sosyal beceri öğretimi için örnek bir program hazırlar.
3   Ailelerle olumlu sosyal ilişki kurma becerilerini açıklar.
4   Okulda sosyal becerileri öğretir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal beceri öğretim programları
2 Olumlu sosyal becerilerin öğretilmesi
3 Etkili sosyal beceri öğretimi düzenlemeleri
4 Sosyal beceri öğretim programı ve öğretim yöntemleri
5 Sosyal beceri öğretiminin aşamaları
6 Sosyal beceri öğretimi için örnek oturum hazırlama
7 Sosyal beceri öğretimi için örnek oturum hazırlama
8 Ara Sınav
9 Beceri kullanımının uyarlanması
10 Beceriyi genelleme öğretimi
11 Okulda sosyal beceri öğretimi
12 Beceri içerikleri ve rapor örnekleri
13 Becerilerin değerlendirilmesi
14 Beceri içerikleri ve rapor örnekleri
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

McGinnis, E. (2012). Skillstreaming the elementary school child: A guide for teaching prosocial skills (3rd ed.). Champaign, IL: Research Press.

Gilliam, W. S. (2005). Prekindergarteners left behind: Expulsion rates in state prekindergarten systems. Retrieved May 22, 2011 from www.hartfordinfo.
org/issues/wsd/education/NationalPreKExpulsionPaper

Glick, B., & Gibbs, J. C. (2010). Aggression Replacement Training: A comprehensive intervention for aggressive youth (3rd ed.). Champaign, IL: Research Press.

McGinnis, E., & Goldstein, A. P. (2003). Skillstreaming in early childhood: New strategies and perpectives for teaching prosocial skills (Rev. ed.). Cham- paign, IL: Research Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım zorunludur.
Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sunay.dogru@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13222222
ÖK.24222222
ÖK.33222222
ÖK.44222222