DERS ADI

: Öğrenme Yetersizliği Olan Bireyler için Materyal Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5115 Öğrenme Yetersizliği Olan Bireyler için Materyal Geliştirme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tasarım ilkelerine uygun olarak öğrenme yetersizliği olan bireyler için eğitsel materyaller tasarlama, geliştirme ve değerlendirme yapabilme becerilerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim teknolojisi ve iletişim arasındaki ilişkileri açıklar
2   Öğretimde araç-gereç/materyal kullanımının önemini ve öğrenme arasındaki bağlantıyı kavrar
3   Materyal tasarım ilkelerini bilir
4   Materyal seçiminde dikkat edilecek hususları bilir
5   Tasarım ilkelerine uygun olarak öğrenme yetersizliği olan bireyler için eğitsel materyaller tasarlar, geliştirir ve değerlendirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme -öğretme araç, gereç ve materyalleri
2 Öğretim materyali seçim süreci
3 Görsel tasarım ilke ve öğeleri
4 Materyal tasarım ve geliştirme ilkeleri
5 Ders materyali geliştirme yaklaşımları
6 Görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyal geliştirme
7 Görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyal geliştirme
8 Ara Sınav
9 Etkileşimli materyal geliştirme
10 Güncel uygulamaların materyal tasarımında kullanımı
11 Eğitsel materyal geliştirme ve etkililiğini değerlendirme
12 Tasarım ilkelerine uygun olarak öğrenme yetersizliği olan bireyler için eğitsel materyaller tasarlama ve geliştirme
13 Tasarım ilkelerine uygun olarak öğrenme yetersizliği olan bireyler için eğitsel materyaller tasarlama ve geliştirme
14 Tasarım ilkelerine uygun olarak öğrenme yetersizliği olan bireyler için eğitsel materyaller geliştirilen materyalleri değerlendirme
15 Tasarım ilkelerine uygun olarak öğrenme yetersizliği olan bireyler için eğitsel materyaller geliştirilen materyalleri değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adebisi, R.O., Liman, N.A. Longpoe, P.K. (2015). Using assistive technology in teaching children with learning disabilities in the 21st Century. Journal of Education and Practice. 6(4).
Becker, H. J. (2001). How are teachers using computers in instruction Paper presented at the 2001 Meetings of the American Educational Research Association, University of California-Irvine.
Hasselbring, T., Glaser, H. (2000). Use of computer technology to help students with special needs. The Future of Children Chıldren and Computer Technology. 10 (2).
Povian, C. P., Gurza, V. G., Dumitrescu, C. (2013). Special education tools, concepts and design for children in need. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 141, 996 -1002.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Süleyman Sadi Seferoğlu, Pegem Akademi Yayıncılık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör(ler) : Özcan Demirel Eralp Altun, Pegem Akademi Yayıncılık
- Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Halil İbrahim Yalın, Nobel Yayınları Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Sarıtaş, M. Pegem Akademi Yayıncılık
-Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Salih Uşun, Pegem Akademi Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, işbirlikli öğrenme yöntemleri, gösterip yaptırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize %40 Final %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek, gerektiğinde işbirlikli öğrenme yöntemleri uygulanacak ve tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vesile.yildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13333333
ÖK.23333333
ÖK.33333333
ÖK.43333333
ÖK.53333333