DERS ADI

: Deniz Turizmi Pazarlaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DTY 7004 Deniz Turizmi Pazarlaması ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Deniz Turizmi ve Yat Kaptanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DURMUŞ ALİ DEVECİ

Dersi Alan Birimler

Deniz Turizmi ve Yat Kaptanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu derste deniz turizmi işletmelerinin pazarlama faaliyetlerine yönelik olarak incelemeler gerçekleştirilecek olup, ana pazarlama kavramları deniz turizmi faaliyetleri çerçevesinde incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Deniz turizmine yönelik ana pazarlama kavramlarının incelenmesi,
2   Deniz turizmi hizmet pazarlamasının ana bileşenlerinin belirlenmesi,
3   Deniz turizmi işletmelerinde fiyatlandırma stratejilerinin incelenmesi,
4   Deniz turizmi işletmelerinde tutundurma faaliyetlerinin incelenmesi,
5   Deniz turizmi işletmelerinde dağıtım stratejilerinin incelenmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Deniz Turizmi ve Pazarlama, Pazarlama Kavramlarına Giriş
2 Deniz Turizmi Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
3 Deniz Turizminde Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi Anlatım
4 Deniz Turizminde Tüketici Davranışı Anlatım
5 Deniz Turizminde Hizmet Pazarlama Anlatım
6 Deniz Turizmi İşletmelerinde Hedef Pazar Seçimi Anlatım
7 Vize Sınavı
8 Deniz Turizminde Büyüme ve Rekabet Stratejileri Anlatım
9 Deniz Turizminde Hizmet/Ürün Kavramları Anlatım
10 Deniz Turizmi İşletmelerinde Fiyatlandırma Stratejileri Anlatım
11 Deniz Turizmi İşletmelerinde Pazarlama İletişimi ve Tutundurma Stratejileri Anlatım
12 Deniz Turizmi İşletmelerinde Hizmet Dağıtım/Sunum Stratejileri Anlatım
13 Deniz Turizmi İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Anlatım
14 Deniz Turizminde Pazarlama Organizasyonu Anlatım

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mucuk, İsmet, 2010, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
2. Öztürk, Ayşe Sevgi, 2012, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, Bursa.
3. Kozak, Nazmi, 2010. Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı, Sunumlar, Ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Deniz turizmi pazarlaması alanında ve Bilimde Uzmanlık düzeyinde bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olma, araştırma, inceleme, yorumlama, sözlü ve yazılı ifade becerileri ve yetkinlikleri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç.Dr.Gül Denktaş Şakar
Tel: 301 88 23 E-mail: gul.denktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.12223114243223
ÖK.23333115343223
ÖK.33333115343223
ÖK.43333115343223
ÖK.53333115343223