DERS ADI

: Yardım Edenlere Yardım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5529 Yardım Edenlere Yardım SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RUKİYE GÜNSELİ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yardım edenlerin yaşayabileceği sorunlar hakkında katılımcıları bilgilendirmek ve bu sorunların çözümü için ne yapmaları gerektiğini değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aile danışmanlığı hizmetlerini yürütmek üzere görev yapacak katılımcı yaşayabilecekleri sorunları öğrenir
2   Aile danışmanlığı hizmetlerini yürütmek üzere görev yapacak katılımcı karşılaşabileceği sorunlarla ilgili ne yapması gerektiğini bilir.
3   Aile danışmanlığı hizmetlerini yürütmek üzere görev yapacak katılımcı kendi ruhsal süreçlerini öğrenir.
4   Katılımcı, mesleki süreçte bu sorunları yaşamamak için ne gibi önlemler alınması gerektiğini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yardım edenlere yardım nedir
2 Yardım edenlerin yaşadığı sorunlar
3 Tükenmişlik
4 Şefkat yorgunluğu
5 Merhamet korkusu
6 Merhamet memnuniyeti
7 Psikolojik sağlamlık
8 İkincil travmatik stres, Ara sınav
9 Üstlenilmiş travma
10 Mobbing
11 Moral distres
12 Öz yansıtma
13 Empati yükü
14 Vaka sunumları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Glanz MD, Johnson JL.(1999). Resilience and Development: Positive Life Adaptations. New York: Kluwer Acad./Plenum
2.Green BL. (1996).Traumatic stress and disaster: mental health effects and factors influencing adaptation. In: Mak FL, Nadelson C, editors. International Review of Psychiatry. Washington, DC: Am. Psychiatr. Press.
3.Ironson GH(1992). . Job stress and health, New York: Lexington.
4.Karasek RA(1990)., Theorell TG. Healthy Work. New York: Basic Books.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Sunu, grup çalışması, drama, örnek olay, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunu, ödev ve sınavlar yoluyla öğrenci değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunseli.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Theoretical 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15545555555
ÖK.24545555555
ÖK.33545555555
ÖK.45455555555