DERS ADI

: Aile ve Çift Danışmanlığı Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5095 Aile ve Çift Danışmanlığı Teknikleri ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Aile ve Çift Danışmanlığı Kuramlarını Bilme, farklı modelleri açıklayabilme, danışmanlık yaklaşımları ve teknikleri arasındaki farkları belirleyebilme,aile ve çiftlerle çalışma becerisi gösterebilme, etkin katılımcı ve yansıtıcı dinleme,danışmanlık becerisi gösterebilme aile ve çiftlerle çalışma becerisi kazanma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aile- evlilik ve çift terapisi ile ilgili kavramları söyleyebilir.
2   Aile -evlilik ve çift terapisi ile ilgili kuram ilke kavram ve teknikleri değerlendirebilir.
3   Teknik ve yöntemleri uygulayabilir
4   Aile çıft ve bireylere yardım etme becerilerini geliştirebilir
5   Satir ve diğer yaklaşımları anlatabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aile ve çift danışmanlığı tarihçe, gelişimi, amaçlar ve genel ilkeler
2 Aile sisteminin özellikleri, anamnez ve formülasyon
3 Psikanalitik ve Bowen Sistem yaklaşımı
4 Minuchin Yapısal aile terapisi yaklaşım ve teknikleri
5 Yaşantısal /İnsancıl Aile Danışması, Satir ve Whitaker
6 Stratejik aile danışması Haley
7 Bilişsel davranışcı aile çift terapisi
8 Öğrenci ödevleri ve ara değerlendirme
9 Çözüm odaklı ve narrative aile çift terapisi
10 Aile yaşamında değişiklikler( göç, taşınma, üvey ebeveyn, üvey çocuk, evlat edinme v.b.)
11 Evlilik ve boşanmanın etkileri
12 Öğrenci sunum ve seminerleri değerlendirme
13 Öğrenci sunum ve seminerleri değerlendirme
14 Öğrenci sunum ve seminerleri değerlendirme
15 Final sunum ödevi değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Guttman,J.M.; Silver,N.(1999). Evliligi sürdürmenin yedi ilkesi, Varlık yay. Ankara.,
Cüceloğlu,D.(2008) İnsan ve davranışı, Remzi Kitapevi
Pesechkian,N.(1999).Pozitif aile terapisi,Ç.M.Naim, Beyaz yay. İstanbul
Nazlı,S.( 2007 ).Aile danışmanlığı, Anı Yay.
Satir,V. (2001) Bir insan yaratmak, Beyaz Yay.İstanbul
VOLKAN, V.( 1999 ) Kayıptan sonra yaşam, Halime Odağ Psi. Psikoterapi Vakfı Yay. İzmir

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bilgilendirme, makale inceleme, grup katılımı, uygulamalı çalışma, video gösterimi.
Seminer sunumlarının bilişsel ve yaşantısal boyutlarda irdelenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci APA tarzında hazırlanmış bir ödevi en az bir kitap ve bir makaleden yararlanarak hazırlamalı ve seminer sunumu yapmalıdır.

Değerlendirme Kriteri

Belli bir danışma yaklaşımını ve sürece müdahale stratejisini açıklayan bir kitap ve bir makale incelenerek APA kriterlerine uygun bir sunum hazırlanıp sunulacaktır.
Ödev olarak inceleme araştırma raporu yada makale hazırlanacaktır, Seminer sunumu final değerlendirmesi olacaktır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam edilmelidir, istenen çalışmalar zamanında yapılmalıdır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

carşamba günü öğlen arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 1 2 2
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555545
ÖK.55555555555