DERS ADI

: Çağdaş Türk Romanına Eleştirel Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 6019 Çağdaş Türk Romanına Eleştirel Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş Türk romanının gelenekle olan bağlarını kavrayabilme
2   Çağdaş Türk romanını etkileyen tarihî, siyasî ve sosyal olayları kavrayabilme ve yorumlayabilme.
3   Çağdaş Türk romanındaki eğilimleri ve Batı edebiyatı ile olan ilişkilerini kavrayabilme.
4   Öğrendiği edebiyat kuramlarını çağdaş Türk romanları üzerinde uygulayabilme.
5   Öğrendiği edebiyat kuramlarını çağdaş Türk romanları üzerinde uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Roman eleştirilerine dair literatür bilgisini gözden geçirme Türk ve Batı romanındaki çağdaşa kuramlara genel bakış
2 Türk ve Batı romanlarına uygulanan çağdaş eleştiri yöntemleri, modernizm ve postmodernizmin gelişimi ve özelliklerini değerlendirme
3 Türk ve Dünya edebiyatında postmodern eserler hakkında genel bilgiler verme.
4 Bilge Karasu'nun romancılığı ve Gece romanının incelenmesi
5 Oğuz Atay, romanlarındaki post-modern anlatım ve teknikler,
6 Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar romanının Kafka ve Dostoyevski ışığında incelenmesi
7 Orhan Pamuk, romancılığı ve Benim Adım Kırmızı Romanındaki post-modern anlatım imkanlarının değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Hasan Ali Toptaş, Uykuların Doğusu, İstanbul: İletişim Yay.
10 İhsan Oktay Anar, romancılığı, post-modern tarihî roman ve Puslu Kıtalar Atlası romanının incelenmesi.
11 İhsan Oktay Anar'ın Suskunlar romanının incelenmesi.
12 Murathan Mungan'ın Üç Aynalı Kırk Oda sında Postmodern unsurlar ve gelenek-modern etkileşimi açısından incelenmesi
13 Mehmet Eroğlu ve Kusma Kulubü romanının bir modern hayat eleştirisi olarak incelenmesi
14 Elif Şafak ın Aşk romanının tarihsel ve sosyolojik eleştiri türleriyle değerlendirilmesi.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası, ekip çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derse katılım ve verilen ödevlerin kriterlere uygun zamanında teslim edilmesi final sınavı kapsamında değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Örnek olay çalışması 0
Ders Anlatımı 13 3 39
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0
Sunum Hazırlama 0
Kitap Okuma 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 20 20
Diğer Kısa Sınav 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 209

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155431
ÖK.255431
ÖK.355431
ÖK.455431
ÖK.555431