DERS ADI

: Diploma Çalışması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTA 4200 Diploma Çalışması ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ALP VAROL

Dersi Alan Birimler

Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin bağımsız biçimde öğrenim süresi boyunca edindiği bilgi ve becerilerini kendi ilgisi doğrultusunda araştırma projesi ya da uygulamalı bir proje olarak teslim etmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bağımsız olarak belirli bir süre sınırlaması (bir dönem) içinde gerçekleştirebilir bir çalışma konusu seçebilmesi,
2   Seçtiği çalışma konusunu çalışacağı bir müzik teknolojisi alanı (stüdyo kaydı, konser seslendirme, projelendirme, yayıncılık vb.) veya disiplinlerarası bir müzik çalışma alanını seçebilmesi,
3   Seçtiği çalışma konusuyla ilgili ele alacağı kuramsal çerçeveyi ve kullanacağı yöntem ve teknikleri seçebilmesi,
4   Seçtiği çalışma konusunu ilgili müzik teknolojisi çalışma alanının kuram, yöntem ve tekniklerini kullanarak araştırabilmesi ve uygulamaları gerçekleştirebilmesi,
5   Gerçekleştirdiği araştırmayı akademik çerçevede bir metin yazarak sonuçlandırabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MZK 4101 - Staj

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtımı Dersin amacı, gerekliliği ve kazanımları açıklanarak, öğrencinin bir araştırma konusu belirlemesi sağlanacaktır.
2 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
3 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
4 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
5 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
6 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
7 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
8 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
9 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
10 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
11 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
12 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
13 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.
14 Görüşme Öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımı öğretim üyesinin yönlendirmesi ile karşılıklı olarak tartışılır.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Öğretim üyesi ile gerçekleştirilecek periyodik görüşmeler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, dersi seçen öğrenciyle bireysel olarak gerçekleştirilir. Dersler, öğrencinin konu seçiminden araştırmasını yazılı olarak metne dökmesine kadar uzanan sürecin her bir adımının öğretim üyesinin yönlendirmesi ve karşılıklı tartışılması esasına dayanır. Öğretim üyesi öğrencinin araştırmanın her adımı için hazırlık yapmasını ve bu adımlar konusunda bağımsız olarak karar verebilmesini ister.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + DKL * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Proje:
Öğrencilerden kendilerine bildirilecek tarihe kadar hazırlayıp teslim edecekleri müzik teknolojisi alanınında bireysel bir araştırma projesi yapması istenecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %70'ini bu projeden elde edecektir. Öğrencinin gerçekleştireceği proje bilimsel bir problemin çözümlenmesine yönelik uygun yöntemlerin belirlenmesini, verilerin toplanmasını, analizini ve kavramsal tartışmasını içerir. Proje, belirlenen diploma çalışması formatında hazırlanıp teslim edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Proje:
Öğrencinin, müzik teknolojisi disiplininde seçtiği bir konuyu uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırabilmesi ve bu araştırmayı akademik çerçevede bir metin olarak yazıp istenilen formatta teslim etmesi başarı için esastır.
Derse Katılım:
Öğrencinin katılımından elde edilecek puan, (a) derse katılım/devam durumuna, (b) öğrencinin ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (c) öğrencinin olumlu bir öğrenim ortamının yaratılmasına katkısına bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve eylemi disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak ödevlerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4. Belirlenen zamanda teslim edilmeyen proje ve ödevler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

www.alpvarol.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 13.30-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Tasarım Projesi 1 60 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1115151311155331535
ÖK.21351111335511533
ÖK.313551111315331535
ÖK.411533331153311513
ÖK.5