DERS ADI

: Türk Kültür Tarihi II (20.Y.Y.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 6054 Türk Kültür Tarihi II (20.Y.Y.) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ALEV GÖZCÜ

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Amacı

Öğrencinin, Türk kültürünün tarih içinde uğradığı değişimin ve izlediği gelişimin
öğrenerek; Türk tarihi içerisindeki kültür ögeleri hakkında, araştırma yaparak bilgiye
ulaşmasını ve konuyla ilgili kaynakları tanımasına olanak sağlamayı amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreçte Türklerin yaşam biçimlerine ilişkin genel bir analiz yapabilme
2   Türk düşün hayatına yön vermiş kişileri tanımlayabilme
3   Kültürün oluşumuna katkı sağlayan öğeler hakkında fikir yürütebilme
4   Geçmişte günümüze uygarlıklar arası değişimleri kıyaslayabilme
5   Türk kültürünün gelişim süreçlerini ana hatlarıyla belirtebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Toplum Yaşamında Dini İnançlar
2 Türk Kültüründe Gelenek ve Görenekler
3 Türk Şehirlerinde Sosyal ve Kültürel Kurumlar
4 Türkler ve Bilim
5 Türkler ve Sanat
6 Türkler ve Müzik
7 Türkler'de Aile ve Kadın
8 Türk Kimliği
9 Köyden Kente Göç ve Arabesk Kültür
10 Türk Kültürüne Hizmet Etmiş Önemli Şahsiyetler
11 Türk Kültürüne Hizmet Etmiş Önemli Şahsiyetler:Yunus Emre, Mevlana ve Pir Sultan Abdal
12 Modern Türkiye'nin Kültür Politikası
13 Atatürk ve Milli Kültür I
14 Atatürk ve Milli Kültür II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kırkpınar, Leyla, Türk Kültür Tarihi, İleri Yayınları, 2011
Baykara, Tuncer, Türk Kültür Tarihi Araştırmaları, Akademi yay., İzmir, 2007
Güvenç, Bozkurt Türk Kimliği-Kültür Tarihinin Kaynakları, Boyut Yay., İstanbul,2007.
Ögel, Bahaeddin Türk Kültür Tarihine Giriş, I-IX, Ankara 1991.
Ögel, Bahaeddin, Dünden Bugüne Türk Kültürünün Gelişme Çağları, İstanbul 2001
Kafesoğlu, İbrahim, Türk Milli Kültürü, 1984.
Oğuz, Burhan, Türk Halkının Kültür Kökenleri, İstanbul, 1976
Turan, Şerafettin, Türk Kültür Tarihi, Bilgi Yayınevi, Ankara, 2004.
Türkdoğan, Orhan, Milli Kültür, Modernleşme ve İslam, İstanbul, 2004.
Emre Kongar, Kültür Üzerine,Remzi Kitabevi, İstanbul,2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Haftalık ders programına göre öğrenciler belirlenen kaynaklardan hazırlanarak, derste
konu anlatımlı, tartışmalı ve uygulamalı bir yöntem izlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını
saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına
eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Alev GÖZCÜ
alev.gozcu@deu.edu.tr
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi Buca İzmir
0 232 301 79 31

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.00-13.45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Sunum Hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14
ÖK.2
ÖK.35
ÖK.4
ÖK.54